Namun saat DIA mengkehendaki kita berjauhan, Kerana DIA menginginkan yang terbaik untuk hamba-hambaNYA yang lemah, Kerana DIA mengetahui tentang masa hadapan kita, Maka saat kita berselisih di jalanan, Kita pun tak akan menyedarinya. Dan itulah kehendak dan aturan Tuhan.

THE PENGIKUT

Thursday, November 6, 2014

Rosak

Pernah dak hang rasa yang hati hang dah rosak,
bukan maksud nak kata hati sebelum ni baik.
Tapi hati rosak bila nampak atau jumpak orang lain.
Orang yang mana hati hang cuba timbulkan rasa benci,
Orang yang mana hati hang cuba sakitkan diri sendiri.
Entah. Sukar nak baca keadaan diri
Mungkin ada yang kata, cuba hang muhasabah diri
Kalaulah sesenang ungkapan ini, 
Pasti tak ada yang cuba manjauhkan diri, 
Entah. 

Masalah itu ini. 
Setiap hari bukan makin suci
Aku nampak benci, aku nampak beban dalam diri. 
Sampai satu masa, hati aku cuma cakap
Lantak mampus dekat hangpa
Bukan sebab cuba nak menyendiri
Tapi aku rasa itu yang paling aku ingini.

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...