Namun saat DIA mengkehendaki kita berjauhan, Kerana DIA menginginkan yang terbaik untuk hamba-hambaNYA yang lemah, Kerana DIA mengetahui tentang masa hadapan kita, Maka saat kita berselisih di jalanan, Kita pun tak akan menyedarinya. Dan itulah kehendak dan aturan Tuhan.

THE PENGIKUT

Thursday, April 12, 2012

UiTM TESL interview. tips from seniors

In the name of ALLAH, the most merciful and powerful indeed

*mood bercerita* tadik time tengah jalan-jalan dekat newsfeed, aku nampak Adif cakap dia dapat Temuduga Asasi TESL. aku dengan gagahnya, terus check dekat link yang dia kasi. gila terkejut aku. sebab aku pun dapat jugak. it seems like, i was very shocked at that moment. pergh. yelah, dengan aku letak menatang alah tuh pilihan yang ke4 kott. tapikan, entah aku rasa macam nak terai ja interview nih. Mungkin.

 
 

so, aku ada mintak tips dekat senior-senior sekolah lama dan KUPSiS. thanks a lot wei. TERHARU.

MACAM MANA CARA DEPA INTERVIEW? : interview tu ada 2 sessions writing test dengan speaking writing ada 30 soalan objektif1 soalan essay masa 2 jam speaking dalam 10 minit dia akan tnya soalan wajib cita pasai isu semasa yg hg tau dan bg pendapat hg tentang isu tu yg paling penting dia nk tngok fluent english confidence and personality jgn ckp hg minat bnda lain tp dah dpt interview ni hg mai jugak jgn ckp pasai law ckp ja. BUHONG DEPA KAW2 hg minat gila education hg nk jd ckgu sbb hg suka kongsi ilmu ka apa pandai2 hg la tp mmg hg kena buhong depa terok2 dengan konfiden kacak serta bergaya.

PENEMPATAN BILA DAPAT? ELAUN? :  mngkin shah alam paling dekat melaka FYI hahaha paling jauh pahang omg hg kena bg dapat interview ni !hg bakal menikmati wang sebanyak RM1900 lansam untuk HANG PER SEM

PELUANG PEKERJAAN? : oke ni satu lg benda yg org taktau pasai tesl tesl ada course degree nama English Professional Communicationada Literature and Creative Writing boleh jd publisher boleh business translator secretary bank kerja kat apa tu Ambassador kalau degree TESL bleh jd speech therapist special educator banyak rr lagi ak pn ada course yg ak taktau Journalism pn bleh amek tesl ni blajaq dia relaks compare to other courses kalau minat, faham english blajaq pn best lecturer kat melaka tu smua baik gila2 nnti hg masuk tesl hg akan fall in love with the course seriouss

p/s : yang tuh ja yang aku nak share. thanks sangat2 dekat semua seniors sebab dok layan peel aku. hee. insyaAllah, interview ahad nih. 15.4.2012

Diedit semula tanggal 21 April 2013. Aku perbetulkan ejaan. WARNING! Aku copy paste dari senior, so ejaan memang dia pakai lamsam je. 

11 comments:

AlyaaIBH said...

semoga berjaya. :)

aisyah . said...

weh aku dpt mnatang alah ni kot ! btw semoga bjaye kt kau :)

Norazlin Nordin said...

Semoga kita sama sama bejaya :)

Norazlin Nordin said...

Semoga kita sama sama bejaya :)

Zafirah said...

weh aidil tanhniah!!! nado dpt gak.. spe lg kwn kita dapat?

Unknown said...

thanks alyaa :')

Unknown said...

aku tahu, aku baca blog kau. hahahhaa. gudluck jugak untuk kau. kihkih

Unknown said...

ya, sama-sama kita berjaya. oyeahh

Unknown said...

thanks zafirahhh, yang dapat Aku, Qah, Gori ngan Nado ja kott. aku rasa la

Hakimy Zamri said...

thanks share tips ;)

Unknown said...

sama-sama abng hengsemm :")

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...