Namun saat DIA mengkehendaki kita berjauhan, Kerana DIA menginginkan yang terbaik untuk hamba-hambaNYA yang lemah, Kerana DIA mengetahui tentang masa hadapan kita, Maka saat kita berselisih di jalanan, Kita pun tak akan menyedarinya. Dan itulah kehendak dan aturan Tuhan.

THE PENGIKUT

Sunday, April 15, 2012

Interview TESL | UiTM Pulau Pinang

In the name of Allah, the most merciful and powerful indeed

harini alhamdulilah, dah selesai interview TESL. sumpah penat dengan tidur lewat sebab cari bahan konon-kononnya current issues sambil di interview penginterview-penginteview terlatih dekat skypa. hahaha *faris, azeem ngan maey* =='. abaikan.


ekceli, pagi tadik kami bertolak lepas solat subuh, dalam pukul 6.30 kott. aku naik naik kereta ja memang mata aku pejam terus. bukak-bukak mata. eh, dah sampai penang? kahkahkah. laju sungguh kenderaan beta. sampai ja dekat sana, ada la rasa cuak sikit, alah sikit ja. sebab aku tengok ada budak-budak yang nampak konfiden level depa sumpah tergugat pundi kencing. T.T tapikan, yang pi pakai gaya mat rempit pun ada. gila bapak ah mamat tuh.

sampai ja sana, naik tingkat empat. btw, aku naik lif sekali dengan Iwani. comei gila. sumpah lama tak nampak dia. lepas beratur kami masuk macam satu dewan taklimat kecil. dekat sana, baru dapat tengok dengan jelas muka-muka candidates. nak banding aku dengan depa? macam langit dengan awan. sikit ja kurang, alah dua tiga inci. ==' lepas duduk atas kerusi, panel tuh cakap nak buad test. objective and essay. dengan aku tak bawak pen or any pencils, memang aku cuak. nasib baik aku jenis muka tebal, sanggup pinjam budak sebelah. tahniah kau muka. hee

the questions were quit tough sebab aku dah lama tak terdedah dengan vocabs-vocabs baru. so, there were a few terms yang aku memang tak faham. soalan objectives ada 15 which is all about emoticon and emotions. soalan essay pulak dia tanya pasal the dangers of social network. sumpah aku lack of idea. yelah, bagi aku benda benda nih sepanjang jadi pengonline tegar, tak pulak aku kena santau ka apa. muahhaha. yang buad aku terkejut bila ada budak tuh buad karangan guna tiga sheets of paper. bapak awesome. aku taktahu dia tulis padam ka conteng ka apa. damn.

lepas masa tamat, kami dibahagikan kepada 4 panel dan aku under panel kedua. aku ingat bila panek kedua nih, cepat sikit habis, tapikan tapikan, berkat nama huruf W, aku dapat number last. bayangkan bertapa bebainya aku tara tunggu semua tuh nak habis. btw, aku sempat jumpak Nado dan dua orang kawan baru which is On from Saina which is really looks like Anne and Shahirah from MRSM Kubang Pasu. okey, yang nih comei. kahkah. 

kami tiga sembang macam kenal lama gila. keep gosipping about person that we knows and all stuff. btw, tadik ada kakak tuh baik gila, dia cuba reducekan kecuakan aku dengan tanya a few questions yang kebetulan sama macam dalam bilik panel. untung gila wei. kakak tuh ex-Saina dan dalam persediaan nak pergi Ireland for medic. awesome kak awesome. :D

dalam nak tunggu turn aku, ada makcik nih, muka nampak familiar sangat, anak dia pun sama, so, aku tanya la, laa, rupa-rupanya makcik tuh orang Jitra jugak, anak dia budak SBPI Kubang Pasu kawan Afrina. kecik gila dunia. lepas semua balik, baru nama aku dipanggil. dia cuma tanya pasal myself, hobbies, about MBMMBI, the abolishing of PPSMI and a few other stuff. btw, overall, aku puas hati lah dengan interview tuh. woah woah.


QUICK INFO.
*lepas keluar bilik interview, aku bumped into Iqbal Nordin. memang aku tahupun dia nak pergi, cuma aku lupa gitau aku punya session pagik. sori bro*
*turun lift kebawah, tengok Fahmi Haziq dengan mak dia dok sembang dengan parents aku. he drives from Perlis to Penang baq hangggg. Me so ENVY*
*ekceli, aku still berharap pada Law. ya Allah, please make my dreams comes true. Amiin*

10 comments:

Alwani Raihan said...

Wowww all the best :D go go masuk UiTM mari mari haha

محمد أمين بن أريس said...

tempat aku belajar tu... :D

Gucciey Lavender said...

huhuhuh .. terbaik laahh . btw , all the best :)

Unknown said...

oyeahh. doa doakann :D

Unknown said...

haahaa. kalau gutu, see you then. kihkihkih

Unknown said...

thanks weh. :D

Hakimy Zamri said...

terbaik bhai..entri yang santai gila. syok gitu. HAHA.

all the best aidil comey.

shimm ahmad said...

deen!!! fighting!!!! whooaa!!!

Unknown said...

hang suka puji benda mengarut. haha. btw, thanks. lama hang x mai jenguk aku sini. tsk tsk

Unknown said...

thanks shiim <3

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...