Namun saat DIA mengkehendaki kita berjauhan, Kerana DIA menginginkan yang terbaik untuk hamba-hambaNYA yang lemah, Kerana DIA mengetahui tentang masa hadapan kita, Maka saat kita berselisih di jalanan, Kita pun tak akan menyedarinya. Dan itulah kehendak dan aturan Tuhan.

THE PENGIKUT

Saturday, April 21, 2012

REVOLUSI RAKYAT ATAU ?

In the name of Allah the most merciful and powerful indeed.

PESANAN PENAJA : ini post PARODY. kepada peminat-peminat politikus-politikus realiti. harap maaf. sini bukan tempatnya

Dalam pada kesibukan rakyat SBP94 Jaya mencari-cari biasiswa mahupun scholarship, tetiba ada gerakan beramai-ramai yang inginkan Jemaah Administration menambah kuota bagi kaum Bintang. tika itu, aku masih lagi berjimba-jimba di Twitter. arakian lah bagaiman kaum Bintang inginkan semua pihak bekerjasama dengan mereka. 

Gambar dirampas dan dicilok tanpa kebenaran

pelbagai menifesto telah mereka uar-uarkan. aku yang cuma bertindak sebagai pemerhati bebas cuma mampu menahan air mata dari terus mengalir sambil menekan-nekan perut yang separa kempis. antara menifesto yang cuba dibangkitkan oleh para ahli-ahli Bintang ialah :

1.mendelete post yg bukan2 yg tidak menyeronokkan untuk dibuat perbincangan
2.mengharamkan rasa cinta terhadap lagu2 yg datang dari artis eww seperti JB dan GC
3.memberikan idea yg bernas tentang isu semasa
4.membuat anda semua terhibur dengan kepimpinannya.

lagi sekali, saya mengelap air mata yang yang hampir kering. saya ketawa terbahak-bahak, apa salah Justin Bieber? apa salah Greyson Chance. mungkin mereka bukan dari Bintang. hahahah. 

penyokong-penyokong Jemaah Administration dan para Admin sendiri mula giat mempertahankan kerusi-kerusi yang diyakini mereka. saya amat kagum dengan kebolehan mereka berucap dengan kepantasan yang luar biasa. walau bagaimanapun, sebagai seorang yang cintakan keamanan, saya cuma mampu memberi sokongan dengan bisikan. keadaan menjadi huru hara, SBP94 Jaya yang semakin hari semakin membosankan mulai mendapat tempat sehingga ada yang sanggup lari dari TwitterJaya dan berkampung semula di sana.

saya juga kagum dengan para pemerintah yang cool dalam menhandlekan apa yang berlaku. satu calit-calit saya puji. apakah ini? ah abaikan ==' 

apa yang mendukacitakan saya ialah apabila pertanyaan-pertanyaan penduduk asal yang dahagakan jawapan mula jatuh ditenggelami oleh mereka. keadaan mula reda dan kembali aman. mungkin gara-gara penubuhan NGO dalam kerajaan pimpinan Jemaah Administration yang melancarkan badan berkanun HYGIENE 3.0. mungkin sama sekali.

kini, walaupun sudah semakin mulai sepi, post-post menifesto mereka masih bernyawa. sekian laporan dari wartawan Mustika Ratu. kahkahkahkahkah

*semalam penat aku gelak. macam nak tuntut balik ja semua tenaga aku gelak semalam* 



18 comments:

atenmunirah said...

haha.naseb baek aq tak online seminggu.aq noob *muke baek*

Unknown said...

ceh, muka baik? ahhahaha. troll face adelah :P

atenmunirah said...

kuaja-.- aq memang tak bael pun.aq jahat :')

Unknown said...

sentap pulak dia kan kan. ahhahaha

atenmunirah said...

haha.aq lapar.kbye.tapi tak tau nak masak ape.

Unknown said...

Hehe ini sangat bagus :') Hehehehehehehe sangat hehe segala bintang :">

Unknown said...

hahahha. bintang bintang, semua nih salah yuna sebab nyanyi lagu bintang. kan bagus dulu dia nyanyi lagu oh bulannnn. hahaha

Hasnita Hata said...
This comment has been removed by the author.
Unknown said...

hahahaa. ALIEN ALIEN KAUU

Hasnita Hata said...
This comment has been removed by the author.
Atihrah Waren said...

Hahahaha. Lawak pun ada :D
Aku tak bukak sgt group tu skangg
Tapi tinjau2 jugak laaa
Patutlaa aku nampak post2 tu semalam and aku blurr
kihkihkih

Unknown said...

kau patut pergi tengok. ahhaha. Bintang bintang bekerlipan. hahaa

Faried Adnan said...

haha..nice laa..

Unknown said...

maigad. oops bintang. haaaha. peace yaww

DrHilman said...

Hotsetaff

Unknown said...

haha aku menyapu air mata sambil menekan perut ku yg kembang kempis ni bila baca post hang ni wei. trololo nice nice. propaganda yang dicanang sungguh hebat. aku terharu dengan SBP94 Jaya. miahaha

Unknown said...

kahkahkah. cakap depan cermin ke weh? muahha

Unknown said...

aku pun bangga dengan tempat tuh :')

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...