Namun saat DIA mengkehendaki kita berjauhan, Kerana DIA menginginkan yang terbaik untuk hamba-hambaNYA yang lemah, Kerana DIA mengetahui tentang masa hadapan kita, Maka saat kita berselisih di jalanan, Kita pun tak akan menyedarinya. Dan itulah kehendak dan aturan Tuhan.

THE PENGIKUT

Wednesday, April 18, 2012

checklist before SHARE/REBLOG/RETWEET

In the name of Allah, the most merciful and powerful indeed


time aku tengah jalan-jalan dekat Tumblr sambil bersiul-siul suka ria atas dashboard, aku nampak benda alah nih. terus aku rasa sebahagian dari aku tersentap. sentap dan menyentap dan terus bertentap. ah abaikan. tapi motif utama dalam post kali nih cuma nak sedarkan diri aku sendiri dan akhowat akhowat sekalian mengenai permasalan ummah ini. 

seperti mana yang dah terpampang dekat atas, aku mengaku, aku kadang-kadang/selalu terbabas dalam bab-bab ini sebab nafsu dan naluri aku selalu cakap, 'aww thats sweet', 'auch, awesome lah depa nih couple', 'waah, gosip retiss, nak kena share dengan geng' and all those stuff. *kesat peluh*

bukannya kita tak perasaan atau tak tahu benda-benda macam nih sebab kita dah Mumayyiz since darjah 3 dan dah baligh serta khatam kelas KAFA. hee. so, this might be a little short post due to remind all of us. its kinda reflection in front of the mirrir for us. cheers. jazakallah

Rather than getting angry because someone corrected you, rather, look at it as Allah has humbled you. If you are wrong, then thank Allah because now you have just learned, what you did not know before.

4 comments:

fatimah azzahraa ♥ said...

mna butang like ? aku taw like ja , malaih komen2 sbb aku buta twitter... hahahahah

Unknown said...

hhahaha. dia x habaq pun pasai like. kahkahkah. btw, duk lama dah kat twitter pun dok buta lagi? hee

miss m said...

yuppzz bsgt lah betul ni

Atihrah Waren said...

thanks for remembering !

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...