Namun saat DIA mengkehendaki kita berjauhan, Kerana DIA menginginkan yang terbaik untuk hamba-hambaNYA yang lemah, Kerana DIA mengetahui tentang masa hadapan kita, Maka saat kita berselisih di jalanan, Kita pun tak akan menyedarinya. Dan itulah kehendak dan aturan Tuhan.

THE PENGIKUT

Friday, April 27, 2012

perihal teman

In the name of Allah, the most merciful and powerful indeed

perihal kawan, teman atau sahabat. term-term yang selalu menggusarkan setiap isi perut sesiapa sahaja di dunia. entah, hati aku, pundi pundi air mata aku malahan organ organ dalaman aku selalu bergoncang kalau isu ini dibicarakan. ya, bagi aku susah untuk aku clasifikasikan siapa kawan mahupun lawan. sebab bagi aku, siapa-siapa yang pernah tegur aku, semuanya kawan. 

Aku rindu dengan gila-gila hangpa sangat-sangat

bila cakap soal kawan, pastinya terselit rasa sayang dan rindu tatkala masing-masing berjauhan. yeah, senang untuk kita cakap, 'alahai, aku rindu hang' ataupun 'aku sayang hang weh'. senang weh kalau nak cakap. tapi, ikhlaskah dari hati? bagi aku, setiap rindu, sayang yang aku cakap, semuanya realiti. maaf, tak perlu nak berpropa mengenai hati. nanti hati yang sakit luka parah berdarah semula. 

bila aku tengok balik gambar-gambar lama, hati aku terdetik. alangkah baik kalau sekarang nih, semuanya masih sama. masih bergelak ketawa, sakat menyakat. sumpah, aku rindu saat saat itu. aku maksudkan secara keseluruhan sama ada kawan-kawan Intelek mahupun Kupsis. bagi aku, mereka mereka adalah yang istimewa untuk aku. teman dikala aku sedih mahupun bergelak ketawa.

syukur jugak kepada Allah sebab kenalkan aku dengan kawan-kawan yang ohsem saat aku mula membereontak dekat rumah sebab hati aku semakin hari semakin kosong sama ada kawan di alam nyata mahupun maya. bagi aku, kawan ini ada dua untuk kita kelaskan. kawan yang kita sayang dan juga kawan yang sememangnya cuma kawan. entah, ini falsafah kuno yang aku sendiri tak tahu dimana ceruk tetiba peroleh ilham.

akhir sekali, thanks sebab sentiasa ceriakan hari aku walaupun dulu aku tak pernah terbayang akan rapat dan sayang dengan hangpa semua. thanks again. May Allah bless us. Jazakallah hu khairan khatheera. 



p/s : minggu SPM, dan sumpah minggu nih teramatlah penat. alahai. macam seksaan dunia. 

2 comments:

FATEN NABILAH RUSHDAN said...

haha ! comei gila muka hg aidil . dgn kain pelekat sgla aih ! study tak sangga dah laa nie ? siap buh brg pkai beg plastik g aih ! HAHA . lwak !

Unknown said...

mau tau ah aten. hahahaha

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...