Namun saat DIA mengkehendaki kita berjauhan, Kerana DIA menginginkan yang terbaik untuk hamba-hambaNYA yang lemah, Kerana DIA mengetahui tentang masa hadapan kita, Maka saat kita berselisih di jalanan, Kita pun tak akan menyedarinya. Dan itulah kehendak dan aturan Tuhan.

THE PENGIKUT

Monday, May 7, 2012

Asasi Undang-Undang UiTM. Dreams really comes TRUE..

In the name of Allah, the most merciful and powerful indeed

Alhamdulillah syukut ke hadhrat ilahi sebab Dia tak pernah mengecawakan aku dan sentiasa perkenankan semua doa-doa aku. ya aku tahu, Dia sentiasa ada untuk kita dan mendengar semua keluh kesah dan permintaan kita. saya sayang Dia. Dia pernah berfirman dalam kalamullahNya, 

Dan apabila hamba-hambaKu bertanya kepadamu tentang Aku, maka (jawablah) bahawasanya Aku adalah dekat. Aku mengabulkan permohonan orang yang berdoa apabila ia memohon kepadaKu, maka hendaklah mereka itu memenuhi (segala perintah)Ku dan hendaklah mereka beriman kepadaKu, agar mereka selalu berada dalam kebenaran. (Surah al-Baqarah: 186)

Dah lama rasanya aku tak buad pasal dalam blog nih. alahai, ada ja peminat peminat yang suruh aku update. muahahaa. *itu propa* thanks jugak sebab even dah lama tak update tapi traffic tetap berjalan. wei, terharu weh terharu. *lap air mata sambil flip rambut* ciss gedegang orang tutup pintu

ekceli, aku rasa sangat-sangat happy harini. bermula dari semalam, hati aku berdebar-debar nak tahu pasal keputusan kemasukan ke Universiti. dari satu jam ke satu jam, rembesan hormon adrenalin sentiasa meningkat. nak tidur pun tak selesa, nak makan ja masih berselera. hahaha. and tepat jam 11 setengah, aku saja ja gatal gatal gedik nak isi number kad pengenalan even dah tahu yang hanya boleh cek lepas pukul 12 tengah hari. gila bapak terkejut aku. apa yang aku mimpi, aku doakan selama nih terkabul jugak. I am really praised to Him. 


sumpah aku speechless. alahai, mahunya tidak angan-angan yang selalu jadi mainan bibir nih dah jadi kenyataan. thanks jugak dekat kawan-kawan, senior-senior dengan cikgu-cikgu yang banyak bagi dorongan dekat aku. wahh, sangatsangat dihargai. Untuk kawan-kawan yang tak dapat apa yang dihajati ataupun tak dapat mana-mana course dalam Universiti, be positive, rezeki Allah tu maha luas. keep on du'a. insyaAllah, dia akan dengar semua rintihan dan permintaan kita. have a faith on Him. hangpa boleh punya. InsyaAllah.

setiap jalan yang Allah dah atur dah dekat kita dekat Luh Mahfuz. cuma kita ja yang perlu cari jalam tersebut. be more macam geng2 Avengers *eh apa kaitan? ciss* 

Mintalah kepada Allah Swt dalam apa jua keadaan, dalam hati dan juga dengan adab-adab berdoa serta waktu-waktu berdoa yang terbaik. Setiap manusia tidak lari daripada menghadapi pelbagai masalah. Bila kita merasakan tidak ada tempat mengadu, hilang arah tujuan, ingatlah sesungguhnya tidak ada daya dan upaya kecuali dengan pertolongan Allah.Kembalilah kepada Allah, berserahlah sepenuhnya kepada Allah. 

Yakin lah Dia tidak pernah meninggalkan kita sendirian. Suburkanlah iman di hati dan selalu menginsafi diri. Sesungguhnya setiap ujian itu adalah pembuka jalan untuk kembali kepada Allah. Inilah caranya Allah menuntun kita agar tidak jauh daripadaNya.Mintalah pertolongan daripadaNya dengan menggandakan kuasa sabar dan memperbanyakkan solat. Perteguhkan tawakkal dan redha dengan takdirNya. Kembalilah kepada Allah dengan memilih jalan kehambaan. InsyaAllah di situ akan ada tempat bagi melabuhkan jiwa yang kepenatan.

p/s : tahniah dekat kawan-kawan Zenith sebab ramai yang dapat course yang happening. tahniah jugak dekat kawan-kawan alam Maya aku yang sporting dan supportive. sayang hangpa lah wei. oh ya, Blogger cantik Liyana Izzati pun dapat sama jugak dengan aku. ehem ehem. *Si Kimy Hengsem tendang aku dari belakang* cisss ciss ciss

29 comments:

dianaanuar said...

TAHNIAH ! :P

Unknown said...

thanks diana. ;D

Rayha Rozi said...

gud luck aidil..sama gak..uitm gak..
dudlu sama matrik la ni sama uitm.hehe

FATEN NABILAH RUSHDAN said...

tahniah wey ! mmg tak salah angan2 tue ^^ hehe

belog lang said...

tahniah dan selamat datang ke UiTM :)

Gucciey Lavender said...

tahniah ^^.

Unknown said...

hahaha. kita ada jodoh lettew. kihkihkih. awak dapat course apa?

Unknown said...

betul betul. selagi angan-angan tuh berpaksikan tanah dekat bumi. it is always can be a magic for us. :D

Unknown said...

terima kasih. yeayy, i'll be one of warga UiTM. ;D

Unknown said...

terima kasih :D

zati AHMAD said...

LAWYER !
aku maybe tolak tawaran kat unisza.. sbb dia bg dip makmal perubatan and as u noe aku nak jd doctor.. plis pray for me.. aku masuk matrik jaa !


CONGRATES bro <3

Unknown said...

aamiin. takpa, made ur own keputusan weh. semoga berjaya kelak :D

Minn said...

wehh, congrats !
ada dua orang member aku sama course dengan kau ! :D

Hakimy Zamri said...

hahaha..tahniah aidil :D bangga dapat kawan cam hang..adehhh ==' tak tendang aihh..tak sampai hati..akukan sayang hang..muahahha xD

zati AHMAD said...

trimas ! ni yang SAYANG ni

Unknown said...

adibb : sapa weh kawan kau? nak berkenalan boleh? hewhewhew

Unknown said...

Kimi : ehem ehem, sayang ada jugak. *kejip mata*

atenmunirah said...

hey hey .hang rindu aq nak komen kat sini kan ?haha.K.perasannye aten.thanks weh.all the best,kawan.ukhuwah fillah abadan abada,insyaAllah :')

sharifah husna said...

Tahniah dan selamat datang ke fakulti undang-undang UITM! :)

Unknown said...

Aten : alahai perasan. ahhaha. ya ya, ukhwah fillah :')

Sharifah Husna : yeayy, senior kah ini? thanks

DrHilman said...

Congrate Wan :D

ME,AWATIFHASHIM said...

tahniah!!

Liyana Izzati said...

Hahhaha. Nama aku ada? Blogger cantik ke aku? Buweeek :p Hakimy zamri jeles kat kau, serius. Hahaha. Tu lah aku pun terkejut dapat sama. Hahaha. Jumpa kat law school yer wei! :)

Ardini Izzati said...

Tahniahh :)

amie said...

Tahniah dik welcome to uitm and welcome to pre-lawrian :) Hati-hati dengan miss kami yang comel-cmel tu HAHAHA

Farah Fauzi said...

tahniah..

sharifah husna said...

yepp senior jugak lak
tapi dah habis pon sem 2.
nak masuk kampus s.alam pulak lepas nie :)

hawanabilla said...

hye u...
kt sma ar kos di uitm ni...
btw hope see u next month...

intannad94 said...

sy pun dpt law jgk...brw gud lark and congrate...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...