Namun saat DIA mengkehendaki kita berjauhan, Kerana DIA menginginkan yang terbaik untuk hamba-hambaNYA yang lemah, Kerana DIA mengetahui tentang masa hadapan kita, Maka saat kita berselisih di jalanan, Kita pun tak akan menyedarinya. Dan itulah kehendak dan aturan Tuhan.

THE PENGIKUT

Monday, May 28, 2012

Randomly Speech. Yeay

In the name of Allah, the most merciful and beautiful indeed

Masa makin mencemburui waktu waktu kita kini. Hai, i am a future pre law students will be.  Bila cakap pasal being a lawyer, mesti akan ada mulut mulut longkang yang akan cakap 'Hey, are you serious want to be a lawyer? tak takut ka? bukan sebelah kaki dah ada dalam neraka?' ohmaigad. masih ada orang yang still cakap benda nih. frankly speaking, kalau nak cakap pasal permohonan kemasukan ke Neraka. cikgu yang orang agung agungkan, kalau dalam bilik guru 24/7 mengumpat, insyaAllah dapat jugak entry pass masuk neraka. sama jugak dengan tukang kebun, tukang masak etc etc.


Being a lawyer for me is not just a career. but, it is more towards hold the justice and help others. btw, study in law field doesn't means that you are hundred percently become a lawyer. kadang kadang, susah nak fahamkan orang. tambah tambah bila yang their thinking skills is more towards kampungness. Ya Allah, sangat susah nak handle. Perjalanan hidup kita masih lagi panjang. Alhamdulillah, aku dah trough perjalanan hidup yang serba serbi mungkin ada yang kekurangan. being a first child and a first grandchild really thought me how to perform better. 

I became a center of point for all what i will do or what i had did. Entah, kadang kadang kita dipuji tapi kadang kadang rasa macam aku nih salah satu bahan eksperimentasi. Aku tak pernah menyesal for what had been happened in my life. kalau dulu, aku belajar rajin rajin sebab nak away dari rumah tapi sekarang, semuanya dah berubah. suasana dahulu yang aku nak sangat sangat elak, thanks to the almighty, i felt calm being home again. sometimes, when we feel that what we gonna trough is bitter. just let them go, hopefully it will be better or become a sweet butter. just smile and let follow the step that He made for us. 

to those friends out there, mungkin kita dah lama tak bersua muka, mungkin dah lama kita tak dengar suara, nak beramah mesra, sekali berkawan akan semalanya berkawan. And i will always remembered what Fathin Munirah had told me a few months ago. dalam persahabatan, takkan pernah ada istilah ex kawan. cuma bagi aku, dalam berkawan, ada banyak stages atau floors. setiap saat, ada yang naik ke tingkat teratas. ada pula yang semakin hari semakin jauh terperosok. btw, ukhwah fillah. ma'assalamah, wa illal liqa'. 

8 comments:

atenmunirah said...

kao jangan lah buat aku terharu sangat weh.aku pun copy paste ayat tu,tu ayat aku dengan besfren aku,piqah:') and yes.once a friend,forever a friend.TAKKAN pernah wujud istilah "ex-kawan" okayy ? hope dapat kawan dengan kao sampai-2 bila-2 weh,kaunselor :'D

When Atim Thinks said...

wahhhh bakal lawyer !!! chaiyok chaiyok !

Unknown said...

Aten : nih kali ketiga aku mention ayat tuh dan juga nama kau. ngehngeh. dan tertanam dalam diri weh. insyaAllah. kawan selamanya. :')

Unknown said...

Tim : kau pun weh. nanti jumpak dekat courts sekali weh. yeahh :D ekceli, kau yang dulu banyak bagi inspiration dekat aku. thanks Tim :')

✿INA AINAA✿ said...

wahhh, lawyer-to-be!! Teruja.. hehehe... All the best for u okay... May Allah bless ur day.. InsyaAllah..

Unknown said...

thanks lady Ainaa :D

AmyZana said...

Wah. Brcita2 nk jdik lawyer ek? Msti pandai debat nih. Good luck! ;)

Unknown said...

Amyzana : pandai debate? hahaha. sikit sikit tuh boleh la. kihkih. btw, thanks

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...