Namun saat DIA mengkehendaki kita berjauhan, Kerana DIA menginginkan yang terbaik untuk hamba-hambaNYA yang lemah, Kerana DIA mengetahui tentang masa hadapan kita, Maka saat kita berselisih di jalanan, Kita pun tak akan menyedarinya. Dan itulah kehendak dan aturan Tuhan.

THE PENGIKUT

Friday, May 18, 2012

cheers Cikgu. Syukran Jazakallah

In the name of Allah, the most merciful and powerful indeed

woah, lama gila tak menaip. rasa janggal ja bila nak tekan tekan keyboard *oke bajet*. dah beberapa post aku cuma dok bertayang gambar gambar bajet artis aku. muhahahhaa. oke abaikan. ekceli, aku tak la berapa sibuk pun lately. cuma aku banyak habiskan masa aku dengan kawan-kawan dekat luar. ye lah, masing masing masih mengira hari nak gapai impian dan cita cita yang masih tinggi perlu kita daki. perjalanan kita masih jauh, jauh sangat. Hari Guru dah beberapa hari lepas, mula-mula tak terfikir lah pulak nak update something pasal hari guru. cuma tadi time solat Jumaat, khatib banyak menekankan tentang peranan seorang guru dan kepentingan dalam menjaga adab seorang guru. alahai, indahnya menjadi seorang guru. *angkat kening sambil pejam mata*

Alang-alang cakap pasal cikgu, aku nak ucap SELAMAT HARI GURU kepada semua cikgu cikgu yang dok cubit aku, marah aku and so on, termasuklah emak aku yang pernah jadi cikgu kelas aku time darjah tiga. alahai, nak panggil umie dalam kelas pun kena warning siap siap dari rumah. hahahhahaa. thanks to all the teachers dari tadika JHEAIK Kunluang, SK Binjal, SK Sultan Ahmad Tajuddin, SMK Jitra and the most lovely SMS Kubang Pasu. *pejam mata kenang memori silam*.

LeLangkawi. *nak tayang DIVA*

Time hari guru haritu, alhamdulillah, dapat jugak aku berjimba jimba dekat SMS Kubang Pasu. even macam-macam jadi. yang paling aku terkejut bila Awatif sanggup datang dari Penang dengan berbaju kurung lengkap naik bas. Syabas anda Awatif, saya kagum wahai isteriku. kihkihkih. *propa*. Syaza pulak buad hal. taknak ikut lah apa lah, last last ikut jugak lepas kena paksa dengan kami. muahahah. berani nak tolak pelawaan Yang Berhormat? alahai.

Macam-macam jugaklah yang kami bawak. Fauzan beli dua bijik kek dari Secret Recipe, aku cuma mampu supply air botol, Aireen pulak aku ambil duit dia beli keropok. kira oke lettew. Sampai sampai ja dekat sekolah, nampak ramai geng-geng Pioneer dengan a few Zenith tersidai depan bilik PAI. terkejut aku. tak sangka Alumni ramai nak datang. mula-mula ingat nak join sekali. tapi bila fikirkan makanan yang kami bawa takut tak cukup. terpaksa kami batalkan. muahhaha. oke kami tahu yang kami kehjam.

Aku dengan Hazirah turun dari kereta, check line clear atau tak sebab nak bawak turun makanan masuk Bilik Kaunselling. Alhamdulillah, dah tak nampak kelibat depa, terus Fauzan, Awatif, Syaza and Aireen lari bawak masuk all the stuff. pergh, penat sial. Alhmdulillah, aku dapat jumpak cikgu cikgu tersayang. Ich Lebi Dich Cikgu. Apa lagi eh aku nak taip? otak aku dah jem. harap maaf. nothing special kot. ah abaikan

Aku suka bila dapat usik cikgu cikgu macam dulu. Mohon maaf ya atas segala usikan saya wahai Cikgu Husni, Cikgu Sazwani, Cikgu Sabihah, Cikgu Saliza, Cikgu Mazliza and Ustazah Halizan. doakan saya berjaya. InsyaAllah, apa apa kes nanti, hubungi saja saya. Harga boleh dirunding. kahkahkah

Ya saya pejam mata. bukan saya tak ingat. tapi saya saja buad tak nampak. Adilkan

p/s : thanks kawan-kawan sebab raikan hari guru dengan aku. Dapat jumpak Acap, Danial, Pidot, Niyaz, Balan dengan Safwan. Ada kawan kita tuh, mai jauh jauh dari Kelantan. haram tak kontek. takpa, orang tak ingat dekat kita, kita pejam mata buad tak nampak depa jugak lah. asalkan masing masing gumbira. pun bolehhh.

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...