Namun saat DIA mengkehendaki kita berjauhan, Kerana DIA menginginkan yang terbaik untuk hamba-hambaNYA yang lemah, Kerana DIA mengetahui tentang masa hadapan kita, Maka saat kita berselisih di jalanan, Kita pun tak akan menyedarinya. Dan itulah kehendak dan aturan Tuhan.

THE PENGIKUT

Wednesday, May 23, 2012

Selamat tinggal school memories

In the name of Allah, the most merciful and powerful indeed

Masa makin berjalan. Kalau dulu aku cuak nak tunggu bila nak mula exam SPM, kalau dulu aku tak sabar nak habiskan sesi persekolahan, kalau dulu aku terketar ketar mimpi nak dapat results SPM, kalau dulu aku pening kepala takut tak dapat 1st choice UPU, sekarang semua dah aku tempuh. berjaya aku aku tempuh? Alhamdulillah, berkat sokongan dan doa hangpa hangpa semua. I've made it. *sambil selak selak kalender*, tinggal tak sampai seminggu untuk budak budak Matriks sambung perjuangan. aku pulak, 2nd of June baru nak jejak kaki ke Bumi Merbok. *sigh*



Mesti aku akan rindu hangpa hangpa yang dah hadir dalam hidup aku. ye lah, hangpa yang sentiasa ceriakan hari aku. tak kiralah real life, dekat timeline Twittah, komen berjela dekat facebook, bahan orang dalam gerup waima yang aku kenal dekat blogger nih. thanks sangat sangat sangat dan sangat deeply from the bottom of my hearts. Rasa macam masa cepat sangat berjalan. pejam celik pejam celik, semua dah berakhir. Kalau dulu masa alam Tadika, i still had my super caring Grandfather, tapi sekarang dia dah tiada. *lap air mata*. Hidup setiap saat dan jam selalu ada perubahan. ada yang kita boleh face denga redha, ada yang terpaksa kita berendam air mata. 

Masa tingkatan satu, dalam hidup aku cuma ada satu ja sekolah yang aku idam idamkan. SMK Jitra. ya sekolah tuh yang aku selalu mimpikan. Sebab? sebab aku tak nampak yang aku boleh hidup dekat sekolah lain. time nih, aku banyak sangat main main. Ye lah, dah dapat 5A time UPSR. rasa diri sangatlah hebad, rasa diri tak perlu nak belajar sangat. kalau tengok balik results aku time tingkatan 1, alahai, malu weh. sangat memalukan. hahahaha

Masa tingkatan 2, Alhamdulillah, dah mula dapat sesuaikan diri. rasa besar sikit sebab senior sesi petang waktu dan ketika itu. hikhik. Pengetua Abu Seman time tuh gertak, kalau ada pelajar yang dapat below 5A dalam mana-mana ujian, dia akan kena spilt dari sekolah. time tuh aku cuak gila. even aku naik kelas pertama time f2 nih, tapi aku rasa results aku ala ala kadar ja. lepas gertakan pengetua nih la, baru ada booster dalam hidup aku. yeayyy

Tingkatan Tiga, yeay tahun PMR. Alhamdulillah, results periksa maintain ja. tapi selalu jeles dengan kawan kawan bab results, selalu bet antara satu sama lain untuk periksa yang akan mendatang. hahaa. baguskan kami. Sumpah aku rindu kelas nih, sebab semua orang boleh cooperate sangat dan sangat.


Tingkatan empat, Time walking away and left us behind. Thanks god, aku dapat straight A's in PMR. mula-mula memang takdak niat walau sekelumit pun nak pindah sekolah. siap janji ramai ramai satu geng dekat cikgu. tapi, bila results SBP keluar, dengan gembira serta senang hati. beramai ramai kami accepts that offer. dalam hati, masing masing nak cari pengalaman baru. And my life had been changed. sikit demi sikit. dari seorang yang spoiled. tak tahu apa apa pasal those unwilling things. kepada seorang yang Alhamdulillah, i can managed it well. 


Pejam celik pejam celik, dah tingakatan Lima. bangun awal, stadi dan stadi, tidur dalam kelas pun dan seldom. ahahha. Minggu SPM pun mula and air mata, penat, letih semua ada. entah, macam-macam yang jadi. Alhamdulillah, senior years aku dah berakhir. results SPM pun dah dapat. 




Sekarang, counting days nak tinggalkan rumah, tinggalkan kenangan sepanjang cuti tak bergaji nih. Hey Merbok, here I come. please be good to me. Yeay, this is my dreams, my choice and May Allah bless what i had chose. Amen





12 comments:

Atihrah Waren said...

Arghh rindunyaa zaman sekolahhh :')

FATEN NABILAH RUSHDAN said...

pi mngaji leklok naaa aidil :) egt aku naa ! ^^,

Unknown said...

Waren : oyeahhh :')

Unknown said...

Aten : hang pun sama weh. tak lupa aih hang. :')

Liyana Izzati said...

Hmm aku pun rindu zaman sekolah aku. Sobs..sobs. But yeah, life must go on.

Hakimy Zamri said...

:')

dari sisi hidupku said...

masa mematangkan kita dik.welcome to Melbourne a.k.a Merbok.

Unknown said...

yana : rinduuuuu :')

Unknown said...

kimi : amboih, macam dapat detect ja Yana mai. ahhaha

Unknown said...

dari sisi hidupku : yeay, saya akan me merbourne. hehe

Ash said...

B4 ak further study,ak nak buat last post b4 msuk,fb ak nak deact,huhu,rindu gak skola

Unknown said...

wuwuuwuw. Ash budak jempol. ahahaha thanks weh.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...