Namun saat DIA mengkehendaki kita berjauhan, Kerana DIA menginginkan yang terbaik untuk hamba-hambaNYA yang lemah, Kerana DIA mengetahui tentang masa hadapan kita, Maka saat kita berselisih di jalanan, Kita pun tak akan menyedarinya. Dan itulah kehendak dan aturan Tuhan.

THE PENGIKUT

Saturday, April 7, 2012

Foundation in Science? really

In the name of Allah, the most merciful and powerful indeed

ekceli, aku rasa gaban gila. buad shiok bulih dapat asasi sains. hahahha. yelah, aku memang mintak benda alah nih tapikan tapikan, boleh ka aku survive?


so, nak dapatkan kepastian mengenai cara belajaq dan cara kehidupan di rantau orang, aku telah menghubungi cik Dayana Dunian (7A+ 3A). ah gedik nak habaq results cik kak si minah cun nih. muahahah. btw, dayana la tengah ambik asasi engineering dekat sana. :D

so, panggilan pun telah dibuat. gila susah nak dengaq sora minah nih. hampeh, dapat2 ja kol, bertubi-tubi soalan yang dikirim dan dari aku sendiri. *ah gedik gila post kali nih*

so, nih antara a few things that we should knows about Kolej Mara Kuala Nerang

  • makanan telah diprovidekan, makan dekat Dewan Makan macam dekat asrama.
  • elaun bulanan dapat RM100. dia kata, makanan sedap
  • pensyarah semua baik-baik
  • dekat sana, ada dua jenis asasi, iaitu asasi untuk medic dan asasi untuk engineering
  • kalau yang dapat trough permohonan Matrikulasi haritu, yang tuh cuma program untuk accounting sahaja.
  • tandas akademik cantik dan bersih
  • outing boleh pi Aloq Setaq. hahahaha
  • lastly, kira persekitaran pasuma kondusif la. hoho
so, aku pun tak berapa ingat apa yang aku sembang lama-lama dengan dia. muahhahaha. so, kalau nak tahu apa2, cari ja Dayana. hee




5 comments:

Minn said...

eh, kau amik asasi eh? aku ada mohon tapi yang through upu ajo lahh =..=
tapi aku terfikir gak, cam kau cakap, boleh ke survive.choyy. syllabus dia. . .err. . . =..=

Unknown said...

ermm. dekat upu aku more dekat asasi undang-undang. hohoho. tapikan tapikan nih asasi sains lah dear. kalau kau, kau nak pergi takk?

Minn said...

aku minat sains. kalau dapat, InsyaAllah aku pergi :)

Unknown said...

ohh. kira kau bakal dr la nih? ermm :D

Minn said...

bakal veterinar, insyaAllah :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...