Namun saat DIA mengkehendaki kita berjauhan, Kerana DIA menginginkan yang terbaik untuk hamba-hambaNYA yang lemah, Kerana DIA mengetahui tentang masa hadapan kita, Maka saat kita berselisih di jalanan, Kita pun tak akan menyedarinya. Dan itulah kehendak dan aturan Tuhan.

THE PENGIKUT

Tuesday, February 10, 2015

Negaraku

Bismillah

Malam malam, sakit perut. Dari siang sampai ke malam. Rakyat masih lagi cuba jadi hakim negara. Entah. aku tak berapa minat nak bagi ulasan walaupun ada antara sahabat yang cuba paksa aku lontar pandangan. hahahaha

sekarang zaman fitnah. baik kita berdiam. baik kita jangan suarakan apa apa. i myself don't believe in freedom of speech. or maybe apa apa jenis freedom. kaki kita, hati kita hatta jiwa kita akan sentiasa terikat dengan Tuhan. Tuhan yang cipta kita. 

Semalam berbincang tentang betapa baiknya tuhan. betapa sayangnya tuhan dekat kita. Sahabat aku cakap, apa yang Tuhan buat semuanya untuk jadikan kita happy. Everything that He want us to do. or don'ts, all of it just for the sake of us. even untuk kita beribadah, tu pun untuk kebaikan kita. 

Tapi, bagi aku. Kita di dunia untuk pleasekan Allah. ikut apa yang Dia nak, dan we asked Him to grant all our wishes. Kan lagi cantik. Bab hakim negara, biarkanlah dunia ini dengan putaran dia. Biarlah dunia ini dengan sistem ni. Insha Allah.
Post a Comment
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...