Namun saat DIA mengkehendaki kita berjauhan, Kerana DIA menginginkan yang terbaik untuk hamba-hambaNYA yang lemah, Kerana DIA mengetahui tentang masa hadapan kita, Maka saat kita berselisih di jalanan, Kita pun tak akan menyedarinya. Dan itulah kehendak dan aturan Tuhan.

THE PENGIKUT

Sunday, February 8, 2015

Valentines? Biarlah!

Bismillah

Macam biasa, bila nak dekat dengan Valentines ni ramai yang akan stood up. ada yang pros (liberalis) dan ada yang cons (islamis) dengan that so-called-love-day. Dalam tengah scroll scroll atas timeline, aku tertancap dengan tweet rakan baik aku. 

'Such a harmless celebration. Jangan sengaja perbesarkan benda yang kecik. Life dah takdak sangat ka cik kak oi?' (Sorry babe for this quotation. haha)

For a second, aku setuju dengan apa yang dia cuba sampaikan. You can't blame everything on the celebration itself. Most of us linked kan Valentines dengan maksiat. Hello, maksiat boleh jadi bebila masa je. kalau nak bermaksiat waktu bulan Ramadhan, kalau nak bermaksiat pagi Aidil Fitri, maksiat akan tetap berlaku. Apa kata, on that day we cherish all the love yang kita sendiri, manusia manusia yang dah cemarkan atas bumi ni. semai balik rasa kasih dekat everyone. Not only your lover. Tu apa yang hati aku berkata kata lepas read her tweet. setuju!

Tiba tiba, aku teringat dengan satu ayat yang aku selalu dengar. ayat yang aku selalu ingatkan diri aku walaupun aku ni selalu tergelincir. 

Talbis Iblis.

Talbis Iblis atau tipu daya iblis. Look! how iblis make everything looks better. Dia cuba cantikkan mana yang salah. Dia cuba menangkan mana yang nafsu kita mahu. These type of lies from Iblis bukan saja on benda benda yang tak nampak agama. Tapi juga dengan benda yang sengaja di sandarkan pada agama. Entah. kekadang tersenyum sinis. Tersebar tentang teguran a sheikh on maksiat dalam negara yang penyebab bencana. astaghfirullah. it's indeed true. even dosa aku pun antara penyebab murka Allah. tapi, jangan pejam mata dengan benda benda bidaah, benda benda khurafat yang jugak maha berleluasa. 

Teringat pesana Sohibus Samahah Dr Maza dekat rakyat Perlis. Kita tak ada balak, kita tak ada minyak. yang kita boleh pegang sampai bila bila cuma pegang pada Sunnah. ya Allah, semoga aku dan semua tidak terus tergelincir. takut
Post a Comment
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...