Namun saat DIA mengkehendaki kita berjauhan, Kerana DIA menginginkan yang terbaik untuk hamba-hambaNYA yang lemah, Kerana DIA mengetahui tentang masa hadapan kita, Maka saat kita berselisih di jalanan, Kita pun tak akan menyedarinya. Dan itulah kehendak dan aturan Tuhan.

THE PENGIKUT

Friday, July 20, 2012

Welekem Abang Ramadhan


In the name of Allah, the most merciful and powerful indeed

Yeay, dah Ramadhan. Alhamdulillah, sempat jugak nak berjimba jimba dengan bulan Ramadhan. Syukur jugak kehadhrat ilahi sebab aku tak rasa malas pergi Masjid bersolat tarawikh. ehem ehem. *muka berseri*. Semalam Fauzan kol aku. sori tak angkat sebab aku tinggal fon dekat rumah. wuu, pelislah jangan nak marah marah. sedih bhai. Syaza pun lagi sorang. ermm. 

Ekceli, bukan aku tak mau kontek. tapi, seriusly aku tak jumpak masa yang sesuai untuk aku koling koling. aku rasa macam hidup aku packed even kalau tengok jadual kelas memang so so so saja. *sigh*. bila si sentap jumpak si sentap jugak. wuu, payah weh aku nak hidup T.T. orang selalu pesan dekat aku. kalau terasa dengan depa gitau jaa. erk. Frankly, better aku diam kalau akau terasa dengan orang. sebab, tak semua orang sukakan kebenaran right? 


aku pernah hilang kawan sebab aku jujur. mungkin? entah. Manusia lebih suka hidup dalam kepura-puraan. aku pun. orang cakap, bercakaplah benar walaupun ia pahit. memang pahit, sampai nak telan pun susah. i means susah nak terima kenyataan. Aku rasa benda nih bukan aku ja yang rasa. tapi most of us. lebih baik bermuka muka dan bermanis rasa daripada nak tonyoh benda pahit dalam rengkong. *mintak simpang malaikat patpuluhpat* 

back to Ramadhan, moga moga apa yang kita amalkan akan dapat pahala besar disisi Allah. an advice from Imam Jaafar as-Sadiq ra,

  " The day of your fast should not be like any ordinary day. When you fast, all your senses - eyes, ears, tongue, hands and feet must fast with you.”
 
 ÙŠَا Ù…ُÙ‚َÙ„ِّبَ الْÙ‚ُÙ„ُوبِ Ø«َبِّتْ Ù‚َÙ„ْبِÙ‰ عَÙ„َÙ‰ دِينِÙƒَ

“Oh turner of the hearts (Allah, the Most High), keep our hearts firm on your religion.”
[Authenticated by al-Albanee in al-Jaam’i as-Sagheer 1323/7988]



No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...