Namun saat DIA mengkehendaki kita berjauhan, Kerana DIA menginginkan yang terbaik untuk hamba-hambaNYA yang lemah, Kerana DIA mengetahui tentang masa hadapan kita, Maka saat kita berselisih di jalanan, Kita pun tak akan menyedarinya. Dan itulah kehendak dan aturan Tuhan.

THE PENGIKUT

Sunday, July 1, 2012

Inchik Candy di Malinja

In the name of Allah, the most merciful and powerful indeed

ehem. ludah kanan ludah kiri. hai nak kena jampi serapah dua puluh enam kali nih. maunya tak, viewers jatuh mendadak. rasa macam nak lumpuh ja aku tengok. dasar viewers. bila aku update baru nak datang. kihkih. ekceli, macam macam benda aku nak update, tulis, kencing dan muntah dalam nih.tapi entah, assignment yang maha hebat dengan masa yang semakin kurus dek panjat tangga menuju kejayaan setiap hari. memang terbengkalai lah gamaknya kan. grr

minggu nih dekat Malinja memang kecoh, heboh dan kepoh pasal Inchik Candy. sumpah, sesak dada bila 1st time dengar cerita pasal Inchik ni. macam-macam rumours dan version ada. nampak kelibat dekat water cooler Blok A lah, lalu depan pintu bilik lah dan etc etc. famous Inchik Candy kan. hahaha. so, untuk mengelakkan Inchik Candy buad lawatan susulan, pihak pengurusan Kolej buad bacaan Yassin dan solat berjemaah dekat court badminton Blok B. Sebenarnya, mula mula dengar cerita pasal Inchik nih, aku macam antara percaya dengan dak la. sebab tak ada bukti dan kajian saintifik. tapi lepas aku tanya sendiri dekat Presiden Malinja, Abang Bad. Err, benda nih betul. 

Alamak, adrenalin memang secretes lebih hangat dari biasalah gamaknya. keesokkannya, tersebar gambar Inchik Candy buat temu janji dengan budak Blok A dan Ustaz Hadi mengesahkan yang gambar ini real. bukan fiktif. ehhh.



memang jadi isu lah bhai. tapi, mula timbul rumours kedua puluh tujuh bila ada yang cakap ni gambar edit. kahkahkah. kantoi bang? kasihan weh. ni gambar yang manusia perihatin tolong siasat



frankly, kalau betul lah benda nih ada, memang dia akan menyerupai Inchik Candy sebab kita dok sebut2 nama dia. so, Shaitan pun ambik inisiatif ambik mood Inchik Candy. Cecuba kalau masing masing niatkan yang hantu nih muka macam Neelofa. err err, okey lagi seram aku rasa. eh eh. ahahahhaha.

p/s : Tapi betul apa yang Ustaz Hadi cakap.
 "PENAMPAKKAN SUSUK POCONG KALAU kita Tinggalkan Solat, Tidak membaca Al-Quran, bermain sehingga melewati waktu Maghrib, Kelibat Pocong (Syaitan) kelihatan disana sini, Kejadian berlaku pagi tadi iaitu pada pukul 1.58am.. di bilik A226 Malinja A. setelah di siasat di dapati tidak ada unsur editing dalam gambar ini.Gambar yang ditunjukkan kepada saya seusai Solat Jumaat Di Pusat Islam tadi. Syaitan sangat suka manusia yang Tinggalkan Ibadah dan Melakukan Maksiat. Jadi, JANGAN LALAI DALAM SOAL IBADAH YA "

5 comments:

Hakimy Zamri said...

haha. abang peguam ni rajin jugak update even dia sibuk pon. bagus3 HAHA :D

Unknown said...

hahaha. mestilah. abng hengsem nak baca. wuuu >.<

dari sisi hidupku said...

memang kecoh lepas keluar gambar ni kat fb.Memang takkan keluaar bilik selepas kol 12 malam.Lepas tu,bila dah tengok gambar tu,cam terbayang-bayang je.Apapon bak kata ust Hadi baca Yasin dan al-Quran adalah jalan penyelesaiannya.

p/s:Malinja keras

Liyana Izzati said...

Ye ke tipu? tapi abang az cakap gambar tu tak tipu pun. Ntah aku pun no komeng pasal gambar tu, ikut suka dia ahh. Tu lah memang kena kuatkan iman lah sekarang, lebih lebih lagi benda-benda mcm ni pulakk.

Unknown said...

wah wah wah .. malinja ni dulu abg aku dduk ,, tp xdak plak dy cta psal inchik candy ni ..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...