Namun saat DIA mengkehendaki kita berjauhan, Kerana DIA menginginkan yang terbaik untuk hamba-hambaNYA yang lemah, Kerana DIA mengetahui tentang masa hadapan kita, Maka saat kita berselisih di jalanan, Kita pun tak akan menyedarinya. Dan itulah kehendak dan aturan Tuhan.

THE PENGIKUT

Wednesday, August 1, 2012

Aku nak kuat. Thanks

In the name of Allah, the most merciful and powerful indeed

Lama tak menaip. nak tekan tekan keyboard pun dah rasa janggal. sepanjang minggu nih sumpah aku rasa sangat hectic dan mostly hati aku selalu rasa tak tenteram. entah, wahai hati, cepat sangat nak terusik. terjentik sikit pun dah nak lebam-lebam. *sigh* Soal hati, ada kawan aku selalu cakap, cuba kuatkan hati. abaikan apa yang kita rasa. Maaf kawan, tuh bukan aku. I am just a normal pathetic human being. bukan an awesome super saiya yang mechanical. kadang-kadang aku letih, letih nak layan perasaan. 

Dear kawan, sumpah aku anggap hang macam abang aku even though aku tak pernah rasa nikmat ada abang. thanks jugak sebab nasihat nasihat hang yang entah, boleh aku terima atau tak. thanks jugak sebab selalu merapu dengan aku. thanks sebab selalu buad aku senyum.  thanks jugak sebab cuba buat hati aku kuat. Tapi, bila sampai soal hati, aku tahu hang pun lemah kan. ya, kita semua masih belum kenal siapa diri kawan kawan kita yang sebenar. even masing masing dah tunjuk taring, tapi apa yang ada dalam diri tuh. tak dak siapa akan dapat revealed selagi belum sampai masanya.

kadang-kadang dengan bebanan kerja, lagi tak tertampung apa yang aku rasa. rasa cemburu, rasa iri hati, rasa ingin membenci semua nak bergabung jadi cekodok membabi buta. Alahai hati, aku ingat bila Syaitan dah kena ikat, tak lah fikiran aku jadi semazmumah ni. Astaghfirullah hal adzim. Satu lagik problem yang macam nak ja aku cabut jantung letak luar bila adik aku gitau yang mak aku cakap yang aku dok tweet2 mcam orang bercinta.neahh. bila masa pulak? terus aku block mak aku. 

Orang boleh ja cakap ya, aku faham masalah hang. tapi aku boleh jamin, takkan pernah yang betul betul faham apa yang kita rasa, at least kita bila kita share dengan kawan. bebanan tuh akan jadi kurang. even tak kurang banyak, ada jugak orang yang kita boleh rely on. entah. btw, sumpah aku sayang orang-orang yang ada dekat sekeliling aku sekarang. Mohon jangan sesiapa pun berubah. *air mata dekat pipi*

2 comments:

AyEn FaZtraIn said...

awat ni sayang..relax laa bro..luah ja kat sesapa yg ang pecaya.chill.AIDIL kan KETUA SAMSENG.kemon kemon. :)

atenmunirah said...

kalau nak cite pape,aku boleh je dengar.sebab kau kan selalu dengar bebelan aku,problem aku,kan?haha.insyaAllah although aku tak dpt solve problem kau,aku boleh dengar ^^ chill je wehh ,okayy ? (':

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...