Namun saat DIA mengkehendaki kita berjauhan, Kerana DIA menginginkan yang terbaik untuk hamba-hambaNYA yang lemah, Kerana DIA mengetahui tentang masa hadapan kita, Maka saat kita berselisih di jalanan, Kita pun tak akan menyedarinya. Dan itulah kehendak dan aturan Tuhan.

THE PENGIKUT

Tuesday, April 16, 2013

Cherishing the days.

In the name of Allah, the most merciful and powerful indeed

Dalam hidup, kita akan sentiasa terlintas nak condemn orang lain on certain certain things. Dari yang sekecil kecil benda sampailah yang sebesar besar benda. Maksud aku, we tend to judge others walaupun kita sendiri tak setara mana. Dua tiga menjak ni, terngiang ngiang perkataan 'holier than you. Tak ada siapa yang sebut and it was popping out on my mind frequently. 

Nampak kemungkaran, dalam hati kita memang tak akan setuju. Tapi sebelum sempat mulut nak bercakap, akan terlintas dalam hati yang kita sendiri pun lebih kurang macam tu. Aku bagi perumpamaan, aku tengok gambar gambar yang bagi aku bergaul terlalu bebas. A few seconds after that, aku akan keep on refresh balik diri aku. Aku mengaku yang pergaulan aku normal. Normal macam remaja remaja yang lain. Tapi, ada batas dia. I wouldn't agreed kalau perbuatan tu terlalu melampau. It's a big no no for me. 


Semalam, harini, dan mungkin jugak esok, i am just sitting in front of the lappy and keep on searching on any topics yang aku rasa nak tahu. Haha. Kulit muka pulak nampak makin tak terurus. Yelah, duduk dalam rumah, tak kena cahaya matahari. Kulit ni perlukan cahaya untuk proses photosintesis kalau tak tumbuh jerawat jerawat macam sekarang. hahaha

Sedang berusaha habiskan episod episod terakhir Boys Over Flowers. Drama ni drama Korea ketiga yang aku tengok lepas To The Beautiful You dengan Playfull Kiss sebab aku agak cerewet jugak nak memilih drama ni. herherherher. Sedang menghabiskan chapter chapter novel Murtaf jugak buat masa sekarang. Yang jauh terpesong selepas enggan bertaubat harus dibunuh. Bagi aku, novel ni ala ala thriller Islamik as depa kerja untuk membunuh mereka mereka yang murtad. Itu hukum Islam

Bendera bendera pun dah mula galak terpasang. Berwarna warni. Senarai calon pun dah dikeluarkan. Jangan muncul video seks baru pulak sudah la kan. Walaupun aku memang pro to the government tapi as a normal human being, aku sebagai remaja ni pun dah muak dengan cerita cerita skandal seks pemimpin. Nak jadi pemimpin kena ikhlas. Ikhlaskan diri dan Allah akan bagi pertolongan.


Aku masih belum bersedia nak ulangi JPJ. Ya Allah, permudahkanlah urusan aku nanti. Dan untuk si lovey dovey, tak perlu rasanya nak bermadah bermanja atas timeline. Geli tekak geli usus. Bila bergaduh atas timeline jugak yang engkau engkau taburkan. Dah hampir seminggu tinggalkan zaman Asasi dan i won't let all the memories fade dengan sendirinya. 
 
Bila malam malam macam ni, terasa naik seronok pulak nak menaip. Aku duduk dekat rumah, i have no one for me to talk to. Memang rasa macam duduk sensorang sebab each of em semua sibuk. Nak duduk sembang pun macam ada masa yang sendiri. Aku nak sangat balik kampung and having a nice chitchat dengan cousin semua. Entah bila baru berkesempatan.
 
Akhir sekali, dalam hati ni ada perasaan sedih. Missing someone that you yorself know that they won't feel the same thing. 



2 comments:

atenmunirah said...

Aidil rindu aku? :'O

Unknown said...

omo omo omo. HAHAHHA

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...