Namun saat DIA mengkehendaki kita berjauhan, Kerana DIA menginginkan yang terbaik untuk hamba-hambaNYA yang lemah, Kerana DIA mengetahui tentang masa hadapan kita, Maka saat kita berselisih di jalanan, Kita pun tak akan menyedarinya. Dan itulah kehendak dan aturan Tuhan.

THE PENGIKUT

Wednesday, April 10, 2013

Foundation studies. A farewell

In the name of Allah, the most merciful and powerful indeed

It had been a while since my last post on this blog. Bukan tak ada masa tapi banyak pulak kekangan yang datang time aku betul betul ada idea dalam kepala nak ditulis. Perasan tak yang post post sebelum ni banyak yang hanya randomly talk rather than split out some arguments ataupun based on my own opinion kan. Alhamdulillah, faoundation studies dah selamat aku tinggalkan. Alhamdulillah jugak sebab i earned so much memories which I swears that I myself couldn't forget all those precious moments.

Untuk final, aku tak mengharap tinggi tinggi sebab aku sedar akan kemampuan aku. Aku tahu macam mana nak ukur baju dekat badan sendiri dan aku tahu mana satu arah punca graviti. hahaha. Habis je final, terus balik rumah dan heading to Langkawi untuk bercuti dengan kawan kawan yang aku sendiri dah assumed them as my own brother. Untuk Langkawi, maybe aku boleh letak dalam post lain. Mungkin. Tu pun kalau rerajin sangat nak bukak balik ruang ni. kihkih


Sepanjang foundation untuk second semester ni, aku belajar cara untuk kawal emosi. Aku tahu yang emosi aku sangat sangatlah unstable sehinggakan aku menangis untuk perpisahan foundation ni pun I could say a month earlier. hahha. Aku jugak belajar untuk accept any condemn from anybody else. As an example, aku pernah ditegur for some reason and I do think that I managed to change it. Cuma, agak sadis bila orang yang menegur kita cuma nampak kesalahan kita tapi tak nampak kesalahan diri sendiri dan the one who they so-called as their close partner. 

Besides, bila aku tak suka on certain condition or any situation,the best solution was to go away and be socialize with others. Ironically, i used to get an advice on be more open and friends with other who is outside dari clan yang selalu dengan kita. I do remember their word. Tapi, aku rasa aku memang seorang yang friendly and managed to mingle with anybody. Malangnya, orang yang menasihati aku tu yang aku rasa kurang bermingle dengan orang lain. 

Habis foundation ni, I need to persuade myself to be more brave. Yelah, satu semester lebih aku tidur berteman. Need someone to talk and frankly, it's hard for me to close my eyes when there was no him around. Even though i am not eligible to be called as what ever term that he used to, thanks for what ever experienced and memories that had been created together. 


Bohonglah kalau aku cakap aku tak rindu kawan kawan sekelas. Sepanjang minggu study dan final, sentiasa ada limitation period bila nak bersembang, hang out dan sebagainya. It was like, masa sentiasa mengejar dan we need to follow it. 

As i am quoting this from someone. 'Akhir akhir ni, baru kita boleh determine yang mana satu boleh kawan sampai bila bila and which one yang only stay only for this foundation'. As what ever it is, May Allah bless all of us and all of you are always be my sayangness. May Allah grants us with a bright future and full with happiness indeed.

 ID WeChat : wanaidilanwar

1 comment:

atenmunirah said...

Selamat bercuti :)
Degree waits for you.heeeee
Doakan aku yg masih Di Kuantan terchenta :')

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...