Namun saat DIA mengkehendaki kita berjauhan, Kerana DIA menginginkan yang terbaik untuk hamba-hambaNYA yang lemah, Kerana DIA mengetahui tentang masa hadapan kita, Maka saat kita berselisih di jalanan, Kita pun tak akan menyedarinya. Dan itulah kehendak dan aturan Tuhan.

THE PENGIKUT

Tuesday, July 23, 2013

2nd phase

In the name of Allah, the most merciful and powerful indeed

Nabi Muhammad s.a.w pernah bersabda: “Permulaan Ramadhan itu adalah rahmat, pertengahannya adalah keampunan (maghrifah) dan penghujungnya adalah kebebasan dari api neraka" 

Welcome 2nd phase of Ramadhan. aku cuba untuk pergi ke masjid seboleh boleh aku. aku tak mahu jadi sebahagian yang jauh dari Masjid tatkala offer yang lumayan ni berlangsung.

Moga Allah kuatkan iltizam kita. Allahumma Solli A’la Muhammad wa aali Muhammad


Allah berfirman: “Setiap amal anak Adam adalah untuk anak Adam itu sendiri, melainkan puasa. Sesungguhnya puasa itu bagi-Ku, dan Aku membalasi puasanya itu. Puasa itu bagaikan perisai; maka apabila seseorang kamu berpuasa, maka janganlah berkata kasar. Jika seseorang mencacinya atau menyerangnya, maka hendaklah ia mengatakan: ‘Aku ini berpuasa.’

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...