Namun saat DIA mengkehendaki kita berjauhan, Kerana DIA menginginkan yang terbaik untuk hamba-hambaNYA yang lemah, Kerana DIA mengetahui tentang masa hadapan kita, Maka saat kita berselisih di jalanan, Kita pun tak akan menyedarinya. Dan itulah kehendak dan aturan Tuhan.

THE PENGIKUT

Monday, January 5, 2015

Random 2.0

Bismillah.

Sentap bila baca Tarbiah Sentap.
Baca pulak bab ikhtilat. ah silap
Ya Allah menusuk sampai ke qalbu.
Haha. Tapi aku bukannya tak setuju.
Katanya ajnabi tak boleh jadi kawan sebulu
Sebab aku sendiri pilih untuk ukhwah begitu
Tak ada yang runsing, tak ada yang buat iman melayang seribu
Entah. Lain orang, lain pandangnya

Cuba nak berjalan dengan jemaah sunnah
Tapi yang mana sunnah tak terbuat jugak
Tak mengumpat cuma hentuk sendiri dengan batu
Mana yang batil, insya Allah dah lari dulu
Yelah, dah sunnah pun jarang, 
Takkan yang batil pulak nak buat. huhu
Biar seimbang. Kata hati aku yang batu.

Esok paper English.
Muet pun jahanam, masih taktahu malu
pergi sana sini, sentuh pun tak buku.
ah malas, hang pergi jauh jauh ke ulu
Biarkan malam ni, cuma aku
Aku dengan buku.

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...