Namun saat DIA mengkehendaki kita berjauhan, Kerana DIA menginginkan yang terbaik untuk hamba-hambaNYA yang lemah, Kerana DIA mengetahui tentang masa hadapan kita, Maka saat kita berselisih di jalanan, Kita pun tak akan menyedarinya. Dan itulah kehendak dan aturan Tuhan.

THE PENGIKUT

Monday, November 12, 2012

Choice. Kita yang Kuasa

In the name of Allah, the most merciful and powerful indeed

Masa awal awal cuti aku ingat mungkinlah yang dashboard dashboard hangpa akan penuh dengan aku punya post. tapi hari demi hari demi hari, aku rasa yang aku dah tak mampu nak tulis macam dulu. maksud aku taip macam dulu. kalau dulu, semua benda aku rasa best dan aku tulis. best tulis dan best tulis even aku tak rasa yang orang rasa best apa yang aku taip. eh. Tapi sekarang, everything turn to be no so like to be what i am really think for this semester break.

mungkin masa awal awal cuti sem, aku rasa macam what the hell aku buat sorang sorang dekat rumah dan rasa jeritan batin kuat kuat. tapi bila dah jumpak jimba jimba dengan kawan kawan, aku rasa yang aku selesa ada dekat rumah. ya selesa. dan aku takut rasa selesa tu ganggu aku untuk semester hadapan. dan paling aku takut is rasa awkward sebab aku tak banyak contact dengan budak budak Merbok as i think that it might be better kalau jumpak nanti baru cerita apa yang jadi. mungkin

Casing aku dengan Munirah sama. ehem ehem. eh

 kadang  kadang kita tak sedar yang kita ada pilihan. ya hak untuk memilih. aku mengaku yang aku suka memilih. even aku pilih siapa yang perlu ada atas timeline twitter aku as aku takkan follow sembrono siapa yang aku tak kenal dan yang mungkin aku jarang tegur atau what the hell sangatlah kan aku nak tahu pasal hidup kau sorts of lah kan. same goes to our life. kalau kita dah rasa yang orang tu semak. tak payah nak jumpak. kau unfriend, kau  unfollow jelah. bukan masalah sangat pun. heh

Dan pilihan itu sekali lagi relate dengan kejayaan kita. Bila aku dengar yang orang itu Dean's list, orang sana Dean's list, I was like apa aku buat time study week? macam macam terefleks. haha. bukan tak bersyukur dengan apa yang kita dapat tapi ada satu perasaan cakap, you can get more better than that. Aku tahu perasaan tu akan hilang sebab selalunya memang muncul saat dah dapat results dan akan ghaib semula lepas dan jimba tak sedar diri. *sigh*

semester baru. aku dalam proses delete semua yang tak perlu aku ingat untuk sem lepas dan nak yang lebih baik untuk yang akan datang. nak jugak time dapat resuts sem second umi dah tak gelak sebab results sem satu aku sama ja dengan results dia. heh. Oh ya. MUET. ok kot. mungkin ok. semakin serius berdoa agar cita cita aku  akan sentiasa kesampaian. tak sanggup nak tengok bidang lain dan takkan aku tinggal bidang ni. Tuhan Maha Tahu.


P/s : tak sabar nak dengar cerita dari Izu. yeah. another bed time stories. haha. aku punya cita cita. aku nak bilik aku nanti sentiasa kemas. taknak asap rokok dah. dah tak larat nak jadi Jin. sedut sedut sedut. kiok. mati. Mintak simpang

7 comments:

Anonymous said...

tiba2 jer ader nama aku kat bawah tu...lahai...hahahaha

Unknown said...

:p biarlah. hahaha

FATEN NABILAH RUSHDAN said...

HAHA . lawak ayat hg yg last tuh . menarik bak hang . aku tak suka perokok tegar jugak =='

Shahizan Azmi said...

Haha samalah, sekarang pun rasa dah tak best nak menulis -.-' oh mood tolonglah datang kembali T_T

Hakimy Zamri said...

jangan mudah mengalah aidil. sem depan ada lagi. insyaallah boleh dekan punya..btw, doakan aku nak exam nanti. hee..teruskan memajukan industri blog XD

Unknown said...

Aten : kann. sesak dada. nak mati mati la sensorang. jangan ajak geng. hahahah

Tuan Besar : kann. dah takdak rasa perfeeling perfeeling dah. kihkih

Kimy : uuuuuu retis blog komen :'> ahhaa. insyaAllah. sem depan sem depan. aja aja fighting.

monmon™ said...

gudluck for your new sem bro !

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...