Namun saat DIA mengkehendaki kita berjauhan, Kerana DIA menginginkan yang terbaik untuk hamba-hambaNYA yang lemah, Kerana DIA mengetahui tentang masa hadapan kita, Maka saat kita berselisih di jalanan, Kita pun tak akan menyedarinya. Dan itulah kehendak dan aturan Tuhan.

THE PENGIKUT

Sunday, November 18, 2012

Tahi Ayam Panas

In the name of Allah, the most merciful and powerful indeed


Newsfeed, timeline, dashboard semua dah mula penuh dengan isu isu semasa. kalau dulu bab cinta, pasal hotstuff dan pasal itu ini, sekali lagi macam isu isu yang dulu, penuh dengan isu Gaza. isu yang bagi aku dah cukup lama. isu yang orang dah mula lupa, ingat lupa dan ingat terus lupa.sama macam isu Syria, isu Rohingya dan yang lain lain. tapi yang buat aku nak gelak terbungkam golek kiri kanan was, semua 'kesedaran' tu cuma hangat hangat tahi ayam. Bak kata Mak Lang aku, ntah ntah, tahi ayam lagi hangat dari azam dan semangat kita. aherher.

 

Maal Hijrah baru je beberapa hari lelambai lelambai dekat kita. Macam macam wishlist timbul tenggelam timbul tenggelam dalam minda. wishlist yang lepas lepas, syukur alhamduillah. banyak jugak yang makbul walaupun ada yang agak sipi sipi. untuk wishlist yang akan datang pulak, macam macam dah tersusun dalam gerabak minda. tunggu usaha ja untuk capai matlamat yang mengalahkan gunung keriang yang dok ada. eh

Tadik ada junior tanya dekat aku. pasal isu Gaza. erk. yang aku tahu yang latest ni, pihak Israel nak tangkap atau bunuh Ismail Haniyeh. pemimpin Hamas dan ramai yang terbunuh since satu Muharram haritu. Yang lain, aku samar samar. Nak tahu lebih lebih, TEKAN SINI. oh ya, since hari hari yang lepas, aku nampak penyebaran semula pesanan dari Hassan Nasrallah tu. tak silap aku sejak tahun tahun yang lepas lagi dah tersebar. heh. memang isi kandungan mesej tu bermakna tapi Hassan Nasrallah tu kan Syiah. dan even dalam Muktamar Pas pun dah mintak Harakah stop sebut apa apa yang berunsur Syiah macam Hizbullah dan lain lain. heh

Isu panas semalam was isu doa untuk jatuhkan umat islam yang lain. panas panas. panas timeline semalam. masing masing nak pertahankan apa yang masing masing nak pertahankan. eh. entah la. cuba dengar korek teinga tahan azab bukak sem nanti. mesti ada nak pertahankan benda alah tu. eh

 

p/s : Khamis nih JPJ. insyaAllah. aku tak nak ulang benda alah ni. aku sangat tak suka kalau buat satu benda berulang ulang. mintak simpang. banyakkan doa. mintak Muet lepas. semua dipermudahkan. amin amin amin. *tadah tangan*

4 comments:

Unknown said...

Assalamualaikum (^_^) datang follow blog ni. Follower yang ke- 520 .

Nanti jikalau ade kelapangan , awak tinggalkan jejak link blog awak di sini ya Exchange link

nanti saya dapat Blogwalking awak selalu (^_^)

Hope dapat jadi rakan yang sejati dalam blogger ni ya , kita gunakan peluang ini sebaiknya untuk mengeratkan lagi hubungan antara 2 blogger (^^_)
Salam perkenalan ; ) sekali lagi dari Fariz Reza .

From: Fariz Reza [Dot] Com

Unknown said...

gud luck untuk JPJ !

Unknown said...

thanks Fariez Reza. :'>

Ammelia : thanks thanks> yeah

outbound malang said...

salam super sahabat,
tetap semangat dan sukses selalu ya
ditunggu kunjungan baliknya :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...