Namun saat DIA mengkehendaki kita berjauhan, Kerana DIA menginginkan yang terbaik untuk hamba-hambaNYA yang lemah, Kerana DIA mengetahui tentang masa hadapan kita, Maka saat kita berselisih di jalanan, Kita pun tak akan menyedarinya. Dan itulah kehendak dan aturan Tuhan.

THE PENGIKUT

Tuesday, December 25, 2012

Fakta tentang Soalan.

In the name of Allah, the most merciful and powerful indeed

Macam semalam. ya situasi sekarang sebijik macam semalam punya post dan aku tak teringin pun nak ulang semula apa yang aku dah taip semalam. haha. Cuma, memalam macam ni (ekceli aku dah terfikir benda ni since pagi tadi) aku terfikir beberapa persoalan yang aku macam tertanya tanya ada ke tak jawapannya. Jawapannya mudah. Antara Ya atau Tidak. tiada talian hayat, nada suara mahupun panggilan hangit. eh.

secara separa sedarnya, aku dah lupa apa yang aku terfikir pagi tadik. ya ini serius dan sambil menaip ni pun aku tengah push balik semua fakta fakta yang aku cuba sampaikan tapi sampai tika ketika aku taip ni masih lagi tak dapat nak recall. *sigh*. 

Pernah tak kamu kamu dan kamu terfikir yang apa yang kita rasa betul atau apa yang kita anggap betul selama ni salah?
Pernah tak rasa yang kita ni bukan siapa siapa?
Pernah tak rasa terabai dengan orang sekeliling kita?
Pernah tak rasa sakit hati sampai rasa nak nangis gegila?
Pernah tak rasa rindu tapi kita takut orang yang kita ingat tu tak ingat pun dekat kita?
Pernah tak rasa paranoid dengan apa yang kita buat?
Pernah tak rasa takut terhadap kucing sampai nampak dia lintas pun rasa nak jerit?
Pernah tak rasa kita akan selamat dengan certain certain orang?
Pernah tak rasa menyampah dengan orang sekeliling?
Pernah tak rasa yang diri sendiri tak pernah dapat apa yang kita exactly nak?

And lastly, pernah tak fikir yang apa nasib kita dekat alam sana? 

Secara teorinya, kebanyakkann soalan yang aku taip ni tak resembles pun on what i really think sebab tak ada masa pun nak susahkan hidup setiap hari fikir macam ni. sumpah macam tak ada life je kalau macam tu. cuma kadang kadang, akan terlintas jugak pertanyaan demi petanyaan dalam benak fikiran kita. (cewwah ayat. marvellous).

Soalan soalan atas tu aku cuba tanya sebab aku rasa diri aku normal untuk bertanya pada diri aku sendiri on what really happens around me or even on myself. Betul ke tidakk? (ikut gaya Yasmin Hani). sebab secara analisanya, time aku melepak secara tetap dan berpassport dekat timeline twitter, banyak je tweet tweet yang masuk akal dan ada satu kata kata dari cerreberum aku cakap, 'Oh, selama ni apa yang aku buat, aku fikir tu semua common sense lah kan?' haha.

Aku rasa comel dalam gambar ni. hakhak

tinggalkan soalan soalan tu. Oh ya, tadik keluar dengan Fazreen, Anwar and Azwar. sumpah aku rasa seronok harini. Jimba Jimba jingle bell ho ho ho dekat Jitra Mall. Siapa cakap Jitra tak ada apa? kamu salah hokay *tunjuk penumbuk*. Fazreen and Azwar fetch aku dekat rumah, pergi Jitra Mall. Cari movie yang best dekat kaunter cinema. dan cerita yang menarik perhatian aku waktu tu cuma Life of Pi tapi dah sebab pukul enam baru nak tayang, memang tak lah kan. terus reramai decided nak tengok the Hobbits. Ekceli, aku setuju dengan movie ni sebab kazen kazen yang aku excidentally bumped into pun nak tengok cerita tu.

lepas tu, Fazreen dan Anwar yang acah acah gian menyanyi pun ajak masuk Karaoke box dekat sana. ini pertama kali aku masuk since dia renovates kotak kotak tu. dah lawa. boleh jadi port solat jemaah dah pun. haha. Lagu yang paling terkesan aku rasa lagu Goyang Inul ah. memang mashukkk. puas dengar sambil nyanyi. kihkih. Then, makan lunch dekat atas tu. makanan yang biasa, air yang mahal memang tak bangkit selera. Nasib baik Fazreen pelawa diri sendiri turun elevator belikan coolblog. thanks Ayen

About the movie? Serius best cuma ending dia agak hampeh gua cakap sama lu. gua tunggu itu olang menang lawan naga tapi hampehh. duration agak lama sampai tersedar yang jam dah pukul enam pun tak habis habis lagi. phewh. btw, thanks kawan. nak pinjam quotes Ayen, 'Friends are born not made'. Gua sayang sama lu orang. btw, nanti habis cuti nak pinjam jawapan past year boleh? haha

*Selamanya? insyaAllah*

p/s : macam panjang je post kali ni.

4 comments:

AyEn FaZtraIn said...

HOHOHOI.kau hepi jugak petang tuh.takpa2.copy satu album pon tapa.nanti keluar lagi k.btw,past year aku tak buat lagi.ahaks.kbye ;)

atenmunirah said...

tak boleh bayangkan hang nyanyi lagu goyang inul ._. jkjk HAHA.

Unknown said...

yeay. abang Ayen komen. doakan aku lulus sempurna test kali ni. boleh aku jenjalan Alor Setar pulak. hehe. alaaa. awat tak buat siap siap? heh. nak kena ni. hahaa

Aten : kau boleh je bayangkan. seksi seksi gitu. harharhar

The Amfeasible said...
This comment has been removed by the author.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...