Namun saat DIA mengkehendaki kita berjauhan, Kerana DIA menginginkan yang terbaik untuk hamba-hambaNYA yang lemah, Kerana DIA mengetahui tentang masa hadapan kita, Maka saat kita berselisih di jalanan, Kita pun tak akan menyedarinya. Dan itulah kehendak dan aturan Tuhan.

THE PENGIKUT

Wednesday, June 20, 2012

The New World Order.

In the name of Allah, the most merciful and powerful indeed

Assalamualaikum, it had been a week or i can say two weeks since Minggu Destini Siswa. thanks to Him, i can managed to go trough all the obstacle smoothly. Alahai, obstacle lah sangat. Ekceli, setiap hari aku teringin ja nak update apa yang jadi. Tapi kekangan masa yang tersangat sangat semakin hari semakin berkurangan dan keletihan snagat sangat buad aku hilang mood nak online. *sigh*

Overall, bila dah seminggu mula mengenal para lecturer, dab seminggu jugak dah terbina ukhwah between ahli ahli KPI005D yang para para awesome. Saya mengaku yang anda antara yang awesome yang pernah muncul dalam hidup saya. cewwahh. Lecturer? buad masa sekarang, masing masing ada karakter yang tersendiri. ada yang nampak baik tapi tegas, mesra, lucu dna banyak lagi. tapi bagi aku, tuh semua a part of their responsibilities untuk jaga anak anak bangsa bawah tanggungjawab depa.

Seriusly, duduk dekat Universiti nih guna terlalu banyak duit. Bak kata Wan Hafis, duit yang dah spends mengalir macam air paip. yes, i am totally agreed. pejam celik pejam celik, duit dah hampir habis. i am trying to reduce perbelanjaan aku. tapi hampeh. Nak buad macam mana, dining hall saja pun dah macam food courts Tesco aku tengok. nak pergi kelas dekat Kabin ja, mesti tergoda dengan masakan kafeteria. malam-malam pulak, teringin nak makan dekat luar. oyeahh. nak kata berat makin turun? aku rasa tak langsung. gua sedih bhai.

schedule kelas so far boleh la tahan. cuma aku tak tahan dengan hari selasa. sumpah, aku rasa macam nak nangis ja sebab i was totally exhausted. pagi tadi pulak ter'overslept'. kesian kawan kawan aku kena tunggu aku. nasib baik lecturer tak habis mengajar kelas lain. kalau takkkkk, masak weh masak. T.T  btw, ada 'someone' yang tanya soalan dekat aku trough chatbox. alahai, tak letak link lah pulak. mungkin dah terlambat aku nak jawab soalan dia sebab mungkin dia dah mendaftar untuk Asasi Undang-undang nih. 

"someones: thanks for the answer. another question, how far have guys learned ever last last week? have u guys learned a lot of things already in class? is too late for someone who would enter early of july? what i mean is, is it too late for someone to enter the class if they were to only start early July. Do you think they can still catch up?"

dear someone, ekceli kami cuma baru belajar sikit sikit ja. dan ada kelas yang dah dua minggu cuma sembang kosong. as an example, kelas Law038. kihkih. Franky speaking, i am also need to be more prepared lepas nih sebab lecturer mengajar terlalu laju. so, please be more ready. overall, alah boleh punya untuk kau catch up. sama sama kita strive untuk empat rata. hohoho. 

Lastly, petang tadik ada tangkap gambar kelas. sumpah seronok. with all the props. what i can says is, aku dah starts sayang kelas nih. yeayy. kelas C dah mula post dekat gerup prelawrians depa punya gambaq. amboih, saja noh. takpa, kelas D sabaq sat. nanti kita suruh Azwar upload nahh. hahaha

 Fon aku semakin hari dah semakin kurang text dari kawan kawan yang aku selalu ingat. aku cuma paranoid. takut apa yang Miss Saliza cakap jadi kenyataan. wei, mintak simpang malaikat empat puluh empat. Fauzan, aku mintak maaf sangat sebab tak boleh teman hang haritu. aku harap hang faham situasi aku. 

Untuk kawan kawan alam maya aku, apa khabar? semakin hari semakin kurang berita aku pasal hangpa. walaupun ramai antara hangpa yang dah jumpak secara live, aku sangat teringin nak jumpak hangpa. seriusly. harap harap, hangpa tak lupa aku. tsk tsk. Jam dah pukul 2.30 pagi. esok kelas first is BEL260 pukul 12 tengah hari. so, boleh la aku tidur lama sikit. harharhar. Untuk parents aku, eventhough aku tahu depa mungkin tak baca semua nih, thanks for this new laptop. thanks for the P1 Wiggy bradband too. insyaAllah. Dean belajaq elok elok. 

Maassalamah, wa illaliqa'

10 comments:

Masmira Masri said...

aduss rindu nyer nk masuk kelas bel260 hahahaa -) belajar rjn2 tau biar i jawabkn bg pihak parents awk ,,...


do visit n follow me back ok
http://myaleo.blogspot.com/2012/06/si-dia-sakit-gigi.html

Unknown said...

thanks. akak maryam law jugak eh? hee. :') insyaAllah empat rata saya gapai. kihkih

Fakhrul Haiyin said...

whoaa. budak law tuhh. dkt uitm ehh? tahniah3. btw, goodluck. budak law slalunya hebat speaking. impressed. XD

Unknown said...

yess yess. dekat uitm merbok. hebat speaking? alahai, hebat lah snagat. haha. btw, thanks :D

Ardini Izzati said...

Wahh untungnyaa! Kem salam kat kakak aku ehh :)

Unknown said...

hahha. amboih, nak suruh aku kirim salam? wuu. okey okey, kalau aku trserempak dengan dia, kau kirim salamkan. kihkih

sharifah husna said...

miss saliza ajar law038 ea? dulu akak pon kelas D jugak :)

Unknown said...

yes yes. kalau akak ada dekatt sini lagi, mesti boleh jumpak. huhuhu. i really need any tips nak tumpu perhatian dalam kelas. help. hee

sharifah husna said...

ooo dulu akak madam mazrah ajar law038 :) tips tumpu perhatian dalam kelas? kalau agak2 mengantuk dalam kelas tue makan la apa2..yg penting niat kita nak tuntut ilmu tue :) dan jugak kena minat subj tue

Unknown said...

makan dalam kelas? ohkay, saya akan buat. kihkih. btw, thanks :')

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...