Namun saat DIA mengkehendaki kita berjauhan, Kerana DIA menginginkan yang terbaik untuk hamba-hambaNYA yang lemah, Kerana DIA mengetahui tentang masa hadapan kita, Maka saat kita berselisih di jalanan, Kita pun tak akan menyedarinya. Dan itulah kehendak dan aturan Tuhan.

THE PENGIKUT

Saturday, September 15, 2012

Nak Tunjuk Ganas? Puih

In the name of Allah, the most merciful and powerful indeed

Topik malam nih bukan pasal perasaan aku, bukan pasal kawan-kawan aku dan juga bukan pasal tempat makan terbaru *tetiba* Tapi, nih entri pasal apa yang tengah berlaku depan mata kita. Masih tak dapat tangkap? it is all about video yang menghina Rasulullah. Video yang dikatakan menghina Islam. ok. Frankly, aku dah tengok video tuh on youtube. dan aku tak faham jalan cerita dia. -.-

Tapi main point of that particular video was nak tunjuk yang orang Islam nih ganas *kott*. aku pun tak sure. Maka, bergegarlah dunia Islam dengan those bantahan dan KEGANASAN. wait wait and wait. Nih yang orang orang kita terlepas pandang. Dalam usaha mempertahankan Rasulullah dan menangkis kenyataan mengenai Islam itu bukan keganasan. Tampil individu individu yang tak tahu sirah, tak tahu keperibadian dan tak tahu adab susila dengan lantang dan beraninya. Kononya nak pertahankan Islam, melakukan keganasan dna huru hara di tempat awam. And I was like, please calm down. 
 
Even time kita sekolah rendah sampai sekolah menegah, dah diajar mengenai akhlak Rasulullah. how he deals with those who hate him. Rasulullah sentiasa berlembut. Ingat time kisah Rasulullah dibaling batu sehingga darah menitis akibat luka ketika berdakwah di Ta'if. Malaikan Jibril meminta izin untuk menghempat bukit ke atas mereka. namun, Rasulullah tidak membenarkan. Malah, baginda mendoakan mereka. Weh, Rasulullah sebagai Qudwatun Hasanah, dah tunjuk garis panduan since dulu lagi. sabar sabar dan sabar. tuh kunci yang utama *sigh*
 
secara tak langsung, tindakan 'pahlawan-pahlawan' tu telah membenarkan persepsi persepi yang dah sekian lama tertanam dalam lubuk minda dan hati orang bukan Islam. Nauzubillah. Ya, kita semua sayangkan Rasulullah. Law Kana Bainana, love wil be full fill with love and no more hatred. Allahumma solli a'la Muhammad, Wa A'li Muhammad.

1 comment:

Faried Adnan said...

begitulah yahudi nie, tak kan pernah berpuas hati dengan umat Islam sampai bila-bila :(

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...