Namun saat DIA mengkehendaki kita berjauhan, Kerana DIA menginginkan yang terbaik untuk hamba-hambaNYA yang lemah, Kerana DIA mengetahui tentang masa hadapan kita, Maka saat kita berselisih di jalanan, Kita pun tak akan menyedarinya. Dan itulah kehendak dan aturan Tuhan.

THE PENGIKUT

Friday, January 11, 2013

Hati | Cerita | Suka

In the name of Allah, the most merciful and powerful indeed

Tangan ligat menaip. Otak pulak terkial kial cari ayat yang haritu dah hilang sekelip mata sebab segan nak menaip gara gara renungan yang nak sangat tahu macam mana aku menaip. Jimbaring with le Fabulous Five dekat library buat hari aku nampak cool dan menarik. Duduk sambil sembang walaupun tujuan utama nak buckle up balik slide slide yang terpisah. Esok hari presentation and i really needs more preparation sebab haritu dah terbelagak cakap we will manage to get ten over ten marks on my slides.

Jarang text, jarang call. tapi she still my lovely sister.

Semalam Fauzan call cakap yang dia dengan Aireen mungkin akan datang melawat aku dekat sini. Jam dah tunjuk pukul dua belas setengah dan memang harapan tu dah pudar dah la kan. Muet punya pendaftaran untuk re-sit dah selesai. Ramai ramai daftar dekat SMK Khir Johari dan aku harap kami semua manage untuk buat dengan terbaik. 

Kadang kadang aku terfikir berulang kali. Dunia ni takkan pernah adil. semuanya based on rupa paras. Sentiasa ada diskriminasi. Aku menulis bukan sebab sakit hati tapi it was something yang agak tulis dari hati. Mungkin. Yang cantik yang lawa selalu buat orang nampak diorang perfect. melayan. yeah. the words is they tends to layan orang yang species begitu sebab aku pun tak tahu apa sebabnya. entah

And I was like, what the hell are going to be happen right now? they were striving to catch for the attention and nodding on what ever split on with a wide smile. Again, this is what always be around on my head. I'm trying to act cool as cool as i can. Entah. sekali lagi entah sebab lidah aku kelu. Tak mampu nak berkata sepantas tangan aku menaip.

Sekarang tengah ligat membaca novel Tuhan Manusia by Faisal Tehrani. Penulisan yang bagi aku sangat membuka mata hati. Persoalan tentang pluralisme yang acap kali kita dengar tapi kurang dari kita yang mengerti. Persoalan persoalan ada yang dah terjawab tapi bantak jugak persoalan baru yang muncul. tengah ambil masa nak menghadam ayat demi ayat.

Manusia Ekosistensial. Novel yang dikatakan looser. Masih ada atas rak. tebal. menunggu mood untuk dicapai dan dirobek apa yang ada. by the way, thanks to Ariff Wafiq for all the novels. 

Facts : Mates. orang yang kita share on everything. Katil, selimut, bantal, cerita dan semua. thanks Mates. i think its gonna be hard if i woke up without you by my side. it was like a shine and a spirit. Thanks.

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...