Namun saat DIA mengkehendaki kita berjauhan, Kerana DIA menginginkan yang terbaik untuk hamba-hambaNYA yang lemah, Kerana DIA mengetahui tentang masa hadapan kita, Maka saat kita berselisih di jalanan, Kita pun tak akan menyedarinya. Dan itulah kehendak dan aturan Tuhan.

THE PENGIKUT

Thursday, January 24, 2013

The Ego versus

In the name of Allah, the most merciful and powerful indeed

Mengkritik dan dikritik. dua benda yang mungkin agak sama tapi berbeza on the point of view. Yang mengkritik mungkin akan lupa apa yang dikritik and tends to repeat it back tapi yang dikritik akan terus berhati hati dan mungkin takkan mengulanginya lagi. 

Dulu selalu tengok iklan berbudi bahasa yang sarankan orang muda bagi tempat duduk dekat orang tua ataupun orang mengandung. Tengok sebelah mata  aku selalu pandang rendah dekat manusia yang tak bagi tempat duduk tu. tapi, bila aku sendiri alami situasi macam tu, aku rasa bersalah. bersalah sebab aku kasihan dengan nenek yang berdiri nak dekat satu jam. Ekceli, kelmarin buat kali ketiga aku naik bas balik ke Alor Setar. Konon-konon nak balik awal ke rumah sebab mungkin parents nak balik awal ke kampung.

'Terpaksa' ponteng kelas dengan Azwar padahal memang rasa malas sangat dah nak belajar sebab memang tak ada kelas since dari pagi. Lepas turun dari teksi dekat station bas, terus pergi Central Square sebab nak perlahap Kepsi yang dah lama tak makan. Yang pelik satu je bagi aku. Banyak kedai kedai tulisan Kemboja dekat sana and i was like, where the hell that i am? Lepas solat dan ada scene scene Azwar cuak nak jumpak Junjun dia, bas pun sampai. 

Oh ya, aku naik bas sekali dengan Anwar yang tak ponteng kelas Economy. Petang tu memang ramai orang. Ramai sampaikan dalam hati aku, aku rasa nak je call parents aku datang ambil dekat situ sekarang jugak. Ada banyak bas yang lalu depan kami dan semua orang pasang sense yang keenam macam nak nak terkam pintu setiap bas yang lalu. hahhahahaha. 

Sampai je bas, semua orang macam panik. nampak je pintu tengah dibuka, terus aku tarik Anwar masuk dan duduk dekat tempat paling belakang. dalam ramai ramai macam tu, aku nampak seorang nenek yang terpaksa berdiri. bukan dia seorang lah, ada ramai lagi yang berdiri. Terrefleks balik scence-scene dalam iklan tu. At that moment, simpati aku tengah berlawan dengan ego aku. Dan aku menangkan ego aku. Siapa sanggup nak berdiri lelama? Ada yang sanggup? Hidup is all about gaining the oppurtunity. Face it. 

Alasan untuk balik minggu ni? aku tak ada valid reason pun. instead of ada kenduri kahwin sepupu this upcoming Saturday which aku ingat held on today, aku cuma nak balik rumah dan nikmat semua kemudahan yang ada. lagipun parents dah dapat gaji plus bonus dan tu adalah reason terbaik untuk aku balik. herhehrehr

P/S: pasal twitter. malas nak terasa dengan tweet tweet atas susur masa. malas nak ambik point. oh ya, aku rindu dekat kau dan aku tak tahu macam mana nak cakap yang aku rindu sembang sembang sampai larut malam. tu je yang aku nak cakap. 
 
Oh ya. Untuk #TeamZorroBiru, aku tak dapat nak pakai jersey Malaysia. tak ada size. harap maklum. Tadi pergi Padang Besar. sumpah ramai orang. thanks le umi and ayah. today is a blast shopping day ever. hahahahha

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...