Namun saat DIA mengkehendaki kita berjauhan, Kerana DIA menginginkan yang terbaik untuk hamba-hambaNYA yang lemah, Kerana DIA mengetahui tentang masa hadapan kita, Maka saat kita berselisih di jalanan, Kita pun tak akan menyedarinya. Dan itulah kehendak dan aturan Tuhan.

THE PENGIKUT

Monday, January 28, 2013

Mentality

In the name of Allah, the most merciful and powerful indeed

Mentality. Duduk dekat bus stop, dekat telinga ada earphone, tangan pegang iPhone atau Blackberry sambil tweet tweet jiwang, pakai seluar jeans baju tee dengan kasut sneakers. ok. this is urban. gaya bebudak zaman sekarang yang bagi aku semakin hari semakin normal since i am one of this creatures. Tapi, kalau gaya dah urban atau might be well kalau aku cakap dah kebandaran, tapi kalau cara berfikir masing masing macam orang kampung yang duduk dekat pedalaman, hey masing masing boleh sorok kot muka muka lu orang tu. 

Harini, macam macam jiwa kacau yang aku rasa. dari terkejut beruk, tersentap, tersentuh semua ada. tapi bagi aku, benda tu lumrah. Kalau si A gitau aku yang si B kutuk aku. Mungkin untuk a few seconds aku akan terdiam dan mungkin aku tersentap. tapi kalau fikir fikir balik sedalam dalam. aku pun ada jugak kutuk dan mengumpat si B. so, itu adatlah kan dalam bab kata mengata. aku kata kau, kau kata aku. lumrah. 

Satu lagi yang buat aku macam naik meter si 'A' barometer is when ada yang cakap aku, aku dan yang sewaktu dengannya 'over' time nak sambut hari sukan. ok sambut bukan term yang bagus untuk refer hari sukan tapi bloody hell lah kan. walaupun aku tak tahu siapa yang cakap macam tu, tapi aku faham dan kesian mungkin. ye lah. aku dan beberapa yang lain hidup dalam suasana boarding school yang bagi aku mementingkan rumah sukan dan hari sukan tu sendiri satu event yang besar. ok. aku mengaku yang kalau dulu aku duduk sekolah harian, aku tak faham apa erti sebalik rumah sukan tu sendiri.

Bila aku masuk boarding school, baru aku faham. its all about unity and brotherhood. ok. stop sampai situ. Oh ya, aku selalu tweet pasal the 'A' barometer. A stands for the 'Annoying'. Memang dua tiga menjak ni, barometer aku selalu melonjak naik. Sabar Aidil Sabar. Lagi enam minggu aku akan ada dekat sini dan i can't wait fer this Chinese New Year. yeahhh. it is holy holy holy holiday. yeayyy

P/s: Elaun masih belum belum dan belum masuk. ini sangat mengundang. T.T

1 comment:

atenmunirah said...

nanti dah dapat elaun,belanja :B

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...