Namun saat DIA mengkehendaki kita berjauhan, Kerana DIA menginginkan yang terbaik untuk hamba-hambaNYA yang lemah, Kerana DIA mengetahui tentang masa hadapan kita, Maka saat kita berselisih di jalanan, Kita pun tak akan menyedarinya. Dan itulah kehendak dan aturan Tuhan.

THE PENGIKUT

Sunday, February 19, 2012

BABI & HANJING | halal dari ajnabi


In the name of ALLAH, the most merciful and powerful indeed.

oke. ekceli aku ada macam-macam nak post tapi ntah, aku rasa malas tahap gaban nak taip sebab aku tengok traffic semakin menurun ja T.T. btw, thanks to those who asking me either i will keep updating or not. hahaha. sumpah rasa mcam retiss. btw, aku nak ucapkan rasa terima kasih kepada semua yang masih keep usha-ing this ugly blog from the bottom of anus until to the top of nasal cavity. ehh ==' oke abaikan. tadik aku tengok Melodi. hahaha. walaupun aku cuti sepanjang hari lepas SPM nih, tapi jarang aku dapat menonton secara live sebab aku takut ada cerita gosip panas pasal aku. oke sila muntah jauh-jauh. 

its all about Adira the AF, yang timbul kontroversi sebab pegang hanjing. btw, dia bukan the only muslim personalities yang berani pegang hanjing dan menghuploadkan dalam net. tapi bila ada muslims yang pegang atau usap-usap anjing, timbul polimik dalam kalangan masyarakat. yang paling kepoh mestilah para wartawan yang tetiba begitu caring dengan sensitiviti islam. watapakk. hey, pegang anjing tak haram. tak berdosa pun ekceli. cuma anjing nih najis mughollazah (najis berat). lepas pegang boleh SERTU cik ooi. tapi bila persentuhan antara lelaki perempuan ajnabi berlaku secara berleluasa dalam paper, magazine, amboi tetiba jadik halal kan. GREAT. 

its reminds me to an article pr maybe a sarcastic cartoon yang depa lekat dekat surau sekolah. di mana peoples keep asking either the guy who holding the pig is a muslims or not padahal dia sendiri sedang berkepit dengan makwe dia. sangat-sangat LAME. it is referring to the authentic hadiths

“Bergerombolan dengan b.a.b.i (khinzir) itu adalah lebih baik berbanding dengan bersentuhan(secara sengaja) dengan wanita yang bukan mahramnya.” Riwayat Ibnu Majah


Berdasarkan hadith di atas, jelas sekali Islam melarang keras lelaki dan perempuan yang bukan mahram untuk bersentuhan, sehingga dikatakan menyentuh kulit khinzir adalah lebih baik daripada menyentuh kulit orang yang bukan mahram kita. Khinzir tu dah dikira sehina-hina makhluq pada pandangan kita, orang Islam. Tapi lihatlah, ternyata rupa rupanya, ada lagi yang lebih hina daripada tu. Orang yang membiarkan dirinya disentuh oleh orang yang bukan mahram itulah yang ternyata lebih hina daripada khinzir! watlek watpeace. adios


10 comments:

Soul Lee Hin said...

wah! bestla entry ni, ingat kan kau nak mencarut tadi. :) nice bro :)

Faiq Aiman said...

best naa entri hang hak ni..
cek bagi kiss :D

Hakimy Zamri said...

waaa! abang retisss dah update .. caya larrr..tapi apapasal hg lama tak komen entri aku T_T aku tunggu komen hg yang membina tu wehh :P wkwkwkw

Ckin Kembaq said...

betul tu...jangan sesekali bersentuhan kulit dengan wanita ajnabi...kalu pegang anjing,boleh samak.kalu pegang perempuan???kan dah berdosa besar...

Anonymous said...

nice sharing..setau saye mase skola ustaz pon ade ckp..kalo pegang anjing bole, asalkan anjing tu kering n tangan kita pun kering..n then kena samak..tp sebole2 bole nye kena elakk laa kan..

btol statement awak..kalo amek gamba laki ngan pompuan tuh xnakk plakk kire haram kan..bese laa dunia artis ni..

Unknown said...

TQ bro. ;D btw, singgah la lagikk ;D

Unknown said...

yeayy, cek dapat kiss. tenkiu faiq ;D

Unknown said...

sori la kimy. haahaha. nnti aku comment nah sebb aku tngok dah ramai yg comment. kata aku retiss. hang la retiss. hikhik

Unknown said...

betul betul cakap awak ;D

Unknown said...

ahahah. bila yang haq diketepikan dan yg bathil diutamakan. hee ;D

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...