Namun saat DIA mengkehendaki kita berjauhan, Kerana DIA menginginkan yang terbaik untuk hamba-hambaNYA yang lemah, Kerana DIA mengetahui tentang masa hadapan kita, Maka saat kita berselisih di jalanan, Kita pun tak akan menyedarinya. Dan itulah kehendak dan aturan Tuhan.

THE PENGIKUT

Wednesday, February 15, 2012

BILA KEJAHATAN DISERBANKAN

In the name of ALLAH, the most merciful and peaceful indeed

oke. ekceli aku baru selesai tengok the twilight saga ; new moon dengan eclipse sekaligus. hikhik. sumpah cerita dia sangat ohsem ditambah dengan edward cullen yang sangat hawt walaupun muka tak sehengsem retis-retis lain. oke abaikan. sebenarnya, kalau kita perasanlah kan, sekarang kebanyakan cerita-cerita omputih banyak yang telah memurnikan perwatakan jahat sesuci minyak masak seri murni tiga kali tapisan ==' sebagai contoh bila watak pontianak yang dulunya jahat suka hisap darah dah jadik sweet macam edward cullen. aww*. pastuh watak ahli sihir dah jadik macam we wanna be oleh kanak-kanak sebab tersangat ohsem bila tengok harry potter ada magik magik. 

  
sebenarnya tindakan nih dah membuatkan setiap kejahatan dah nampak murni pada pandangan mata kita. it is all the same with the druze sect bila depa anggap yang iblis dah lama bertaubat dan Allah telah terima taubat sang iblis dan diangkat kembali menjadi ketua para malaikat dan wajib disanjungi dan dihormati. semuanya nonsense. bila cerita melayu memaparkan yang kejahatan adalah kejahatan dan akan sentiasa kalah dnegan kebaikan, tapi macam macam pulak orang cakap. tahyul lah, khurafat lah. wehweh, apa yang cerita melayu cuba paparkan adalah yang sebenarnya kott.


 
  
its all about the malays dogma. aku pernah terbaca yang orang melayu nih sama macam cerita king kong. bayangkan king kong yang dulunya ganas dan selalu makan gadis-gadis kampung, terus jadik romantik dan layu bila ada minah salleh. and one more things, bila kita tengok mat salleh using any products, terus terlekat dekat minda kita yang that products would be good. hey, please get rid all those narrow minded things anyway. aku bukan cuba nak jadi racist dengan mengkondem orang putih tapi cuma nak bukak balik cara kita melihat dan menilai sesuatu benda. oke back to the topic, kadang-kadang kejahatan depan mata langsung kita tak nampak. yelah, bila kejahatan dah disarungkan dnegan jubah dan serban, semuanya nampak perfect. 

aku akui, cerita omputih seriusly ohsem dan aku takkan beranjak dari tempat duduk walaupun tengah tahan berakk. macam cerita The Da Vinci Code. sumpah berdebar aku tengok. the facts yang cuba disampaikan ialah Jesus Christ cuma human being. bukan tuhan. aku teruja bila dia bawak keluar fakta tentang Majlis Nicaea, kekafiran Constantinople dan konspirasi gereja nak mempertuhankan Jesus. okeh. smpai setakat nih, all the facts are true. tapi bila diselitkan tentang hubungan between Mary Magdelene dengan Jesus sampaikan ada keturunan smpai sekarang, terus split dengan akidah kita. #ehh.


btw, haritu aku ada terbaca an article pasal kiamat dan kelahiran dajjal. pasal konspirasi dunia. ;o 
paling buad aku tersentap bila dia cakap apa yang dah terjadi di dunia adalah rancangan pihak vatican dan dajjal. eh eh. some peoples would believe all those statements tapi berkuasa sangat kah depa hinggakan mengalahkan tuhan? watlek watpeace. fikir dengan hati bukan dengan selera sebab kalau selera, nasik mamak nasmir jawabya. =='

3 comments:

Hakimy Zamri said...

alamak ! aidil, tu dah boleh menggugat akidah dah tu. agenda barat kot semua tu. HUHU.

Unknown said...

betulbetul. tapi kita layan jeww. haha

hikaru said...

kalau untuk kita ini mungkin tak pe sebab kita tahu mana betul mana salah. tapi yang susahnya bila agenda ni sebenarnya adalah untuk orang yang atas pagar dan tak tahu menahu ngan ilmu akidah dan konspirasi dari mereka.. lelagi bebudak kecik. risau gak bila adengan gilo bole jadi tontonan umum..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...