Namun saat DIA mengkehendaki kita berjauhan, Kerana DIA menginginkan yang terbaik untuk hamba-hambaNYA yang lemah, Kerana DIA mengetahui tentang masa hadapan kita, Maka saat kita berselisih di jalanan, Kita pun tak akan menyedarinya. Dan itulah kehendak dan aturan Tuhan.

THE PENGIKUT

Tuesday, February 7, 2012

MIMPI BIAR SAMPAI KE BINTANG


In the name of ALLAH, the most merciful and peaceful indeed

oke. pasang mood sedih* ekceli, kadang-kadang kita punya banyak impian dan cita-cita. cuba hangpa kira dan renung dalam-dalam balik semua impian kita since pakai pampers cap gajah dumbo sampai sekarang pakai baju kelip-kelip ala-ala rafeah buang. oke abaikan. sumpah banyak. tapi, berapa banyak impian kita yang tercapai? ambik minyak cap kapak dan minum. mesti boleh ingat balik. ==' dakdak. aku bukan nak menyalahi mana-mana pihak. ekceli, all those things is depending on us. kita yang mencorakkan setiap langkah nak menggapai impian. dulu, aku memang tak berani nak pasang impian setinggi eiffel tower even aku tahu klcc lagi tinggi. sebab, pribahasa MELAYU sendiri yang mengajar aku untuk berpijak di bumi nyata dan sentiasa ukur di baju di badan sendiri.

tapi, bila semakin hari, aku nampak yang semua benda yang kita nak capai tak semestinya based on what we think. tapi atas segala usaha dan tawakkal. kalau nak ikutkan cakap manusia-manusia sekeliling kita, aku tak rasa yang Wright bersaudara mampu untuk terbang, Isaac Newton tak mencipta lampu dan Al-Idrisi tak mampu mencipta glob dan smpai sekarang manusia ni fikir bumi ini leper dan masing-masing takut terjatuh ke hujung dunia. it was so lame. aku sedar yang aku masih gayat dalam hidup aku. setiap ayat yang aku nak sembur mesti berfikir duapuluhenam kali. sebab aku takut nak berhadapan dengan semua kata-kata yang semestinya akan menujah terus kat aku sampaikan aku tak cukup tanah nak lari.

hidup sentiasa berubah-rubah. haters tetap akan membenci dan yang menyayangi akan terus disisi. cewwah. ayat tak boleh belah. lastly, aku agak terkesan dengan apa yang ELFIRA LOY cakap dekat kekasih indon mat jambu RANDY PANGALILA dia. "kalau mimpi biar sampai ke bintang, kalau tak sampai ke bintang cukuplah sampai ke langit" paling penting, setiap impian dan mimpi harus dibatasi dengan effords. tetiba pelat indon* sikngkirkan setiap kata-kata nista dan avoid jadi macam Mat Jenin. jangan sampai jatuh dan tak berdaya nak berdiri sudah. haha. watlek watpeace. salam alaikum =='

8 comments:

Unknown said...

Aku tak pernah ada impian :-P cacacaca. hihi

Post Scriptum : Kantoi haa kau pakai pampers cap apa. kikiki

Unknown said...

hahaha. mana ada. blushing-blushing. haha

Hakimy Zamri said...

aku ada impian ...hmm..bila laa nak tercapai impian tu..huhu

Unknown said...

kimi : impian nak kumpul duet eh? hee. kerja2 ;D *mcmlah aku kerja =='

Faiq Aiman said...

1000 people like this..
nntikan cite aku psl impian..
ade sumting aku nk share :)

haniesuki rahmat said...

okeh faiqq ;D

misz eha (!) said...

dream n maybe will came true. insyaallah :)

Unknown said...

faiq : woraittt
misz eha : ameen ;D

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...