Namun saat DIA mengkehendaki kita berjauhan, Kerana DIA menginginkan yang terbaik untuk hamba-hambaNYA yang lemah, Kerana DIA mengetahui tentang masa hadapan kita, Maka saat kita berselisih di jalanan, Kita pun tak akan menyedarinya. Dan itulah kehendak dan aturan Tuhan.

THE PENGIKUT

Wednesday, February 29, 2012

THANKS ZENITH | SUMPAH AKU SESAK

In the name of ALLAH, the most precious and powerful indeed

oke. dah lama aku rasa macam tak tekan keyboard nih untuk terus mengebash sapa-sapa. ekceli, dalam seminggu dua nih, aku rasa macam tadak mood nak terus berblogging. ntah, aku pun tak tahu pasai apa. hari-hari terus berlalu, seperti biasa, mulut - mulut puaka terus mengira hari kononnya nak countdown hari gumbira dan aku pula terus berlagak cool walaupun hanya yang SATU tahu rasanya. kalau dulu, aku rasa ramai yang belum tahu apa fungsi si burung biru. tika itu, bagi aku kat situlah tempat paling aman untuk aku terus buad dosa kering dengan lontarkan jauh-jauh lontaran vokal dengan memaki secara berterusan setiap apa yang berlaku dalam hidup.


tapi. sekrang, semakin ramai yang mengefollow aku. tak kira junior, senior mahupun kawan batch yang sama-sama dah capai tahap MASTER OF DRAIN. setiap kata-kata aku dah mula kena berfilter. nak memaki, kena scroll TL sebab aku perlu mengesan kehadiran mereka-mereka yang mungkin akan terkena batang hidung masing - masing. aku rasa hidup aku dah takdak privacy. harap maaf kepada mana-mana yang terasa. kalau nak unfollow, silakan, *satu cacian hinggap dimuka*. Sebulan Dua nih, aku rasa bahagia sebab dalam masa otak aku dah tidak boleh mula seimbang, kawan-kawan zenith sentiasa ada setiap malam menceriakan suasana *aceewwah. tobat aku rasa ayat-ayat aku mcam haremm* thanks weh, to those zenithian yang selalu skype-ing ramai-ramai. sumpah aku rasa macam hangpa dekat ja dengan aku. hikhik. 


sebenarnya, aku baru ja buad SKYPE. tuh pun sebab si SUMAY rindu dekat aku katanya. aku tau, sinar-sinar cahaya di wajah ini sentiasa dirindui. MUHAHAHA. oke abaikan. oh ya, semalam Ammar dan Usmaq buad video kol dengan aku. tak lain tak bukan sebb rindu lettew. kahkahkah. 

ekceli, tadik aku ada post pasal MEROKOK TIDAK HARAM dekat grup zenithG dan sbp94. dan feedback yang aku dapat was dari USTAD YUS. mana aku cuak pun. dia bash aku teruss. sumpah aku rasa sesak dada. nak bernafas pun tak boleh. ekceli, tajuk dia tuh cuma reverse psychology je. dia nak tarik perokok-perokok agar terus menonton. di sebabkan tersentap, aku terus delete walaupun ustad punya komen just 10 minutes ago. erm, lepas nih, aku takmau dah sebut pasal apa-apa pasal agama. biar mereka yang ada ijazah dalam agama yang menentukan segalanya. biar kita cuma bertaklid pada mereka. aku dah lost. aku rasa speechless. thanks kawan-kawan yang bagi sokongan dekat aku. aku rasa terduduk terus tadik. aku rasa graviti falls dah hilang. aku tak tahu nak cakap mcam mana. 

aku cuma berharap agar, jangan cuma cepat nak MENGHUKUM. setiap perkara, cuba analisa dengan hati yang rational. anak muda perlukan sokongan, aku rasa salah satu sebab remaja semakin jauh dengan Allah bila kejadian begini berlaku. okeh aku nak stop cakap pasal nih. aku tahu, aku tak layak nak cakap apa-apa pasal agama selagi BUKAN ALUMNI AZHARI, selagi BUKAN PELJAR PONDOK. oke aku sedar. aku mintak maaf kalau selama nih aku post benda-benda yang tak sepatutnya seorang peljar seperti aku post. aku mintak maaf sngat-sngat. macam apa AMEEN OMAR cakap dekat aku tadik, Berlapang dada menerima nasihat itu sgtlah disukai Allah.....peringatan utk diri sendiri terutamanya... watlek watpeace. salam alaikum.

1 comment:

Ckin Kembaq said...

fitnah betebaran di merata tmpat...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...