Namun saat DIA mengkehendaki kita berjauhan, Kerana DIA menginginkan yang terbaik untuk hamba-hambaNYA yang lemah, Kerana DIA mengetahui tentang masa hadapan kita, Maka saat kita berselisih di jalanan, Kita pun tak akan menyedarinya. Dan itulah kehendak dan aturan Tuhan.

THE PENGIKUT

Sunday, February 12, 2012

IT DOES'T MEANS ANYTHING

In the name of ALLAH, the most merciful and powerful indeed



Tapi aku tak boleh camni! Memang tak boleh, selagi tak BERGANTUNG pada yang TAK MATI - Matlutfi and his friend. Nice said MasyaAllah. Memang hidup mati semua bergantung pada Allah :’)
Tapi aku tak boleh camni! Memang tak boleh, selagi tak BERGANTUNG pada yang TAK MATI - Matlutfi and his friend. Nice said MasyaAllah. Memang hidup mati semua bergantung pada Allah 



oke. those posting below adalah daripada karya agung Fahmin Ismail ekceli. dia mintak tumpang hasil karya sebab nak kongsikan dengan semua rakyat jelata negara somalia. #Ehh. oke abaikan. sebenarnya, aku dah lama nak menaip benda nih. selepas aku baca entri kawan baik aku, aku sedar yang kita semua memang kuat seperti SUPERMAN. kuat sebab berjaya mengharungi setiap lautan ombak yang berliku walaupun ombak rindu dah berjaya pecah panggung sampaikan makcik-makcik aku tersedu-sedu menahan esakan. ewwah. sekali lagi abaikan =='


kadang-kadang orang selalu nampak kita senyum. tapi senyum bukan bermaksud suka. mungkin banyak duka yang tersimpan. kadang-kadang kita mungkin bergelak ketawa bertepuk tampar. tapi, dalam hati tak semestinya bahagia. Hanisah dah ajar aku satu kata-kata yang bagi aku cukupcukup mendalam. yeah, sangat hinggakan dah terkesan dalam hidup aku. " kdg org yg paling gembira tuh adlh org yg plg sdih sbnrnya sbb dya sdang cuba smbunyikan ksedihan tuh d balik kgmbiraan dya" .


memang, kadang-kadang kita perlukan seseroang untuk KUATKAN kita. yeah, kata-kata depa 'AKU FAHAM' / 'AKU TAW' langsung tak sama dengan keperitan kita, tapi at least bagi aku, depa ibarat pemangkin semangat ketika kita jatuh dan tak terdaya nak bangun. patah segala jiwa macam jatuh terhempuk dari KLCC sebab tarikan graviti ==' kepada sesiapa yang pernah rasa, mesti keperitan tuh sngat perit dari buah peria. ehh. dakdak. tapi aku percaya, selagi aku dikelilingi manusia yang ohsem dan sentiasa ada untuk aku, i'll be oke. Ammar pernah cakap, " jangan biarkan keadaan yang kuasai kita. biar kita yang kuasai keadaan" to those guys. thanks weh, hangpa memang SUPERMAN. ;D



8 comments:

Hakimy Zamri said...

weh aidil. thanks for this entry. memang..kadang2 bila kita senyum tak smestinya kita happy. sebaliknya kita sedang menyimpan duka tu..kita pendam..huhu :)

Terbaik doe !

Minn said...

betul. betul.
kadangkadang kita nampak dia macam happy, bebas masalah.
tapi sebenarnya beban yang dia tanggung lagi berat drpada apa yg kita jangka .

Ckin Kembaq said...

jangan bergantung pada yg dah tiada..

Unknown said...

sama-sama weh. lepas nih kita kena pandai jaga emosi sendiri. biar diri kita jadi hebat macam SUPERMAN ;D

Unknown said...

betul-betul adib, tapi kita kena hargai mereka yg sentiasa ada untuk kita ;D

Unknown said...

that's right sis ;D

Anonymous said...

"kdg org yg paling gembira tuh adlh org yg plg sdih sbnrnya sbb dya sdang cuba smbunyikan ksedihan tuh d balik kgmbiraan dya"
rasanya tu mingkin aku . haha

btw aidil , thanks la hg bgtau aisyah pasal post aku tuu . terkejut aku tiba tiba dia dtg comment . haha ;D

Unknown said...

welkem, btw apapun yg melanda diri kita, kita mesti kuat. macam aku, walaupun aku rasa mcam aku weak, tapi aku bersyukur ada kawan2 yg sentiasa boost semngat dekat aku. ;D pasai aisyah tuh, hikhik. most welkem

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...