Namun saat DIA mengkehendaki kita berjauhan, Kerana DIA menginginkan yang terbaik untuk hamba-hambaNYA yang lemah, Kerana DIA mengetahui tentang masa hadapan kita, Maka saat kita berselisih di jalanan, Kita pun tak akan menyedarinya. Dan itulah kehendak dan aturan Tuhan.

THE PENGIKUT

Friday, March 30, 2012

DUNIA. masam-masam manis

In the name of ALLAH, the most merciful and powerful indeed

di kala jari jemari aku baru mula menaip, telinga aku tertancap pada doa daripada imam masjidil haram time solat jumaat. sedih gila, even aku tak faham, tapi bak kata Ameen Omar, ada ZOUQ disitu. hee. ekceli, aku pun tak tahu nak taip aku sebab aku rasa mcam aku nih kena imsomnia. mata aku masih terbukak luas even liang-liang pori aku dok rembeskan peluh dari badan sebab panas baq hang. aku amsih tertunggu-tunggu bila Jitra nak turun salji. oke kidding, kalau Jitra turun salji, aku orang 1st lari pi dok hutan bukit wang. ==' oke abaikan

harini, jadual aku tak la pack sangat *muka berangan CEO ZHULIAN*. balik kampung, pi KUPSIS. oh ya, time aku pi KUPSIS, tadi aku sempat join selama sejam bukak halaqah menyembang dengan junjun f5. woah, rajin depa la ni. aku join depa stadi dalam bilik pengawas. sumpah harini muka aku tebal pintu bilik ayaq lelaki F4 sebelah 4NEKAD yang pecah berlubang sehingga nampak setiap kejadian di balik pintu. hahaa. mahunya idak, aku pergi sekolah harini pakai kain pelikat kott. mula2 mak aku suruh tukar seluar, tapikan tapikan, aku rasa 2 tahun aku tinggal sana, budak-budak dah muak tengok aku pakai kain. so takdak problemo bagiku. muahaha

tadi aku terbaca blog Fitriah. oke, sumpah lawak bila baca balik. hahaha. clash sebab Sushi. so, tak matang. perangai macam budak tadika ulu koadiang. 


budak 1 : Weiwei, aku nak rasa cekelat hang bulih?
budak 2 : tak bulih, ni mak kami bagi. ampa pi beli sendiri.
budak 1 : kami takdak det, ampa beli sat.
budak 2 : eeiii, hang x malu noh
budak 1 : kami xmau kawan dengan ampa. 

errr, oke yang nih contoh dan analogi untuk memudahkan pemahaman. ==' abaikan sekali lagi.

time tengah layan perasaan scroll scroll newsfeed, aku nampak status kawan aku. she said that dia dah break dengan balak dia. Ngeng. aku tak fahamlah dengan manusia-manusia nih. bercinta dan berkapel bukan main sakan. tapi last-last break jugak. sumpah aku kesian sebab depa dah habiskan banyak masa, wang, kata-kata and etc etc. btw, walau apapun terjadi, aku harap hangpa still kawan. :D


lastly, haritu aku agak tersentap bila Fauzan cakap, "Doa-doa jugak, tapi yang dok heran, dosa sakan jugak dok buad" *nih bukan ayat rasmi dia. aku olah sikit bagi sedap. alah, ajinomoto doploh peket, gula sekilo, secukup rasa setong* macam betul jugak kalau kita renungkan sejenak kata-kata dia. kita selalu mengharapkan Allah makbulkan doa kita. tapikan tapikan, pernah tak kita cuba nak buad setiap suruhan Allah dengan sebaik baiknya? tepuk dada tanya minda. kalau tanya selera, nasik goreng Pataya jawabnya.

p/s : tadik mak lang aku bercerita pasal bloodlines keluarga. agak mengejutkan bila dapat tahu yang moyang aku berasal dari Chiang Mai. jauh bhaii. aku ingat area2 Chenak. magadd. SAWADEE :d

p/s : tok dah selamat sampai dari Makkah al-Mukarramah. moga-moga beliau sentiasa sihat.  Ameen

p/s : magadd, esok nak hang out dengan gerfren-gerfren. aku harap boipren boipren pun ada. eh eh. APAKAH? oke abaikan


2 comments:

atenmunirah said...

done.orang first kot!hehe:)atuk aq pon baru balik dari makkah:)

-----> syirA own`S <----- said...
This comment has been removed by the author.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...