Namun saat DIA mengkehendaki kita berjauhan, Kerana DIA menginginkan yang terbaik untuk hamba-hambaNYA yang lemah, Kerana DIA mengetahui tentang masa hadapan kita, Maka saat kita berselisih di jalanan, Kita pun tak akan menyedarinya. Dan itulah kehendak dan aturan Tuhan.

THE PENGIKUT

Sunday, March 4, 2012

HOPING without HOPELESS

In the name of ALLAH, the most beautiful and perfect indeed


oke. masa dan waktu setiap detik semakin menghampiri kita dan akan terus meninggalkan kita. aku suka guna pepatah Arab nih kalau jawab soalan karangan, "masa itu ibarat pedang, kalau kita tidak memotongnya, ia akan memotong kita". situasi nih sama macam dalam persahabatan. kadang-kadang, saku persahabatan akan tetap long lasting walaupun kita dah bersahabat dari zaman sekolah rendah atau tadika sekalipun. kadang-kadang kawan itu cuma hadir seketika. datang sebentar dan berlalu macam tuh sahaja. bagi aku, sesiapa yang pernah wujud dalam  hidup aku semuanya kawan. sebab Fathin Munirah pernah cakap dengan aku, dalam hidup kita, takkan pernah wujud term 'Ex Kawan'. thanks Aten kau dah ajar aku something haritu. 

sebenarnya, aku semakin hari dah jadi seorang yang paranoid. perasaan paranoid nih muncul bila aku takut nak hantar text atau IM dekat sesiapa sahaja. sebab, aku takut aku mengganggu, aku takut aku menjengkilkan. perhaps. sebab itu aku lebih suka kalau orang yang mulakan conversation. yeah, aku mengaku aku seorang yang talkative. tapi, kalau aku dah ketandusan pertanyaan, aku pun boleh jadik bisu weh. aku pernah gitau Hilman pasal nih. dia cakap, it is a type of egoistic. yeah, aku seorang yang mempunyai tahap ego paras gunung kinabalu mungkin. ==' oke abaikan. 


kadang-kadang, aku sendiri tak faham dengan diri aku. bak kata Hanisah, hormon tak stabil. hahaaha. teringat time f3, aku katuk tangan Nurmatul sampai dia berjalan senget sebab aku marahkan Hanisah. hahahah. sumpah, aku takkan lupa. dulu, time minggu SPM, hati aku meronta-ronta nak balik. aku rasa tak sanggup dah nak duduk dalam asrama. tapi, manusia takkan pernah hargai apa yang dia ada, harini, kalau diberi kesempatan tinggal sehari pun i will be great. kalau masa boleh diulang, aku akan hargai apa yang ada sekeliling aku. aku akan fixed mana-mana yang lopang dan sentiasa dekatkan diri dengan suasana Tarbiyyah. tapi, itu suma harapan. agak Sarcastic. hahhaa. so, watlek watpeace. adios 

We are fortunate we have eyes, yet there are blind people who see the path clearer. We are fortunate we have ears, yet there are deaf people who hear Allah’s call louder. We are lucky we have abled-limbs, yet there are disabled people who are quicker to stand in front Allah for salah. We are fortunate we have a tongue, yet there are the mute who make more dhikr than us. Are we using or abusing Allah’s favors?

2 comments:

atenmunirah said...

aq baru bace post neyh.ehem.ade name aq:') haha/mmg pon.tak kan PERNAH ade title "ex-kawan":)

Unknown said...

thanks weh, aku cuba semai sikap, no hatred dalam diri ;D

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...