Namun saat DIA mengkehendaki kita berjauhan, Kerana DIA menginginkan yang terbaik untuk hamba-hambaNYA yang lemah, Kerana DIA mengetahui tentang masa hadapan kita, Maka saat kita berselisih di jalanan, Kita pun tak akan menyedarinya. Dan itulah kehendak dan aturan Tuhan.

THE PENGIKUT

Friday, January 20, 2012

couple. salah?


In the name of ALLAH, the most merciful and powerful indeed

oke. tadik aku ada baca blog aiman azlan. entri dia sumpah best. nak baca tekan sini. dia macam cerpen yang buad aku senyum dari episod 1 sampai episod 9 kott. btw, dia cerita pasal hubungan sebelum berkahwin dan pengorbanan untuk mendapatkan redha ALLAH. bagi aku benda nih klishe sebab memang orang selalu berpesan tak kira masa dan ketika. tapi, masalahnya. sampai ka dekat jiwa sanubari pembaca. aku akui, bila baca, memang rasa macam nak sangat-sangat merasai halawatul iman dan keredhaan. tapi, sumpah benda tuh tak lama. tambah-tambah bila contoh yang diberi was nikah khitbah dan pernikahan awal. for those yang tak tahu, nikah khitbah ni macam nikah yang sebenar tapi tinggal berasingan. kira couple halal lah atau nikah gantung. wait2. dalam masa sekarang nak ka ibu bapa nak bagi mentah-mentah anak depa macam tu ja. oke. aku tak rasa macam tuh.

dalam cerpen, drama memang pengarah atau pengarang boleh karang sesuka hati depa. tapi bila back to realiti. weh, aku rasa jarang dan rare lah. memang usaha dakwah perlu ditingkatkan. btw, dakwah doesn't means that cuma tertakluk pada manusia-manusia yang berserban lilit-lilit atau bertudung labuh smpai ke lutut. it is our duty toward deen. aku mungkin tak layak nak bercakap benda nih. but, sapa aku nak kisah semua tuh? sebenarnya,almost everything you do in life can become da'wah, it's as simple as doing the right things and making the right intention. sesenang ABC. ;] pasal isu couple, dah macam lumrah bila zaman teenagers, dah jadi macam proud bila ada someone yang depa rasa depa miliki. fuks. oke abaikan kemencarutan.

then dah jadik lumrah jugak bila ada manusia-manusia yang akan kondem bila tengok pasangn neh. oke. aku faham niat baik depa yang mengkondem. tapi atas dasar apa depa kondem? atas dasar agama atau cemburu atau khianat? aku pernah baca status junjun aku. wahh, islamik habis. btw, aku rasa status tu pun cuma akan tinggal kenangan bila dea dah dapat someone nnti. in other words, kalau dia couple nanti. ==' benda-benda macam nih, tak boleh hanya suka-suka seajinomoto ja cakap. takut nanti makan diri. sapa susah? malu ja dapat. btw, dalam dok rancak mencopy paste benda-benda dakwah, kadang-kadang ternaik jugak persoalan dekat aku. kita sanggup ka? jangan tanya selera, dijawabnya nasik goreng pattaya. tapi cuba tnya hati sebab selain memproses toksik, mungkin ada jawaban menanti. hee. btw, aku tak faham asal hati? supposedly cereberum right?? =='


4 comments:

Anonymous said...

Tak slh kot couple as long as we hold onto our belief. Dugaan mmg kuat. Temptation's always there to test us. It depends on us, on our faith to overcome all these :)

Unknown said...

yes indeed ;]

Anonymous said...

haha . 1st time bace entry kamu dan terlekat plak disini . heh :)

Betul tuu, cube dh dapat someone nnt . couple tak couple, tapi bersayang2 jugak ! :)

Unknown said...

yasmin : tahu takpa. hehe. manusia =='

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...