Namun saat DIA mengkehendaki kita berjauhan, Kerana DIA menginginkan yang terbaik untuk hamba-hambaNYA yang lemah, Kerana DIA mengetahui tentang masa hadapan kita, Maka saat kita berselisih di jalanan, Kita pun tak akan menyedarinya. Dan itulah kehendak dan aturan Tuhan.

THE PENGIKUT

Tuesday, January 31, 2012

vanilla cokelat | Hijab, Niqab or Nothing | thank you

In the name of ALLAH, the most merciful and peaceful indeed

oke, tadik aku usha cerita vanilla cokelat. batak best wehh, dulu aku tak la so into sangat. tapi bila aku tengok feedback orang ramai yang boleh jadik histeria bila dapat tengok, aku cuba intai-intai. haha. dan frankly speaking, aku nanges kott bila dapat tahu yang minggu depan amir nak confessed. oke. sumpah jeles dan dengki. kepada lelaki yang aku tak ingat nama dia tuh, alahh, jntan psycho tuh, GET LIFE LAHHH. aku suka AMIR dengan ZARA. hohoho. oke aku over. btw, sumpah aku tak sabar nak tunggu episode minggu depan. asal bukan setiap hari. oke tetiba jeritan histeria. oke abaikan. =='

...................................................................................................................................

wehweh, semalam sumpah aku tersentapp baca text ammar. taktipu. tetiba aku rasa mcam aku lifeless, macam fake pun ada. ayaq mata derass ja kott. sebab aku rasa mcam aku takdak siapa. lepas Hanisah pi UTP, aku rasa yang semngat aku hilang sebb aku tau dia jauh. aku tak tahu pasai apa. tapi takpa. ammar cakap aku boleh harap dekat dia. thanks dude. syang hangpa semua. aku tak kuat takpa. at least orang-orang sekeliling aku jadik SUPERMAN pun aku dah cukup bahagia ;D

.................................................................................................................................

nih pasal hijab. hijab bukannya cara berfesyen tapi full of modesty ;] bila cakap pasal hijab, tergambar dalam kepala otak kita was tudung. btw, aku pernah baca satu analogi dalam sebuah buku. analogi dia macam nih :

  • diperumpamakan dua orang wanita. seorang fully covered tetapi berwajah cantik. the other one, bogel, naked tapi muka macam berukk. mana satu yang membangkitkan ghairah sang lelaki???
konklusinya, sumpah laki-laki akan lebih tertarik dengan yang fully covered sebab cun wooh. so, buku tu cakap, muka wajib covered sebab medan sesuatu fitnah. tapi, kita kan masih lagik tolerance, sederhana. islam is always about modesty ;] oh ya, usha video bawah nih. its all about three muslims women who had their own view about penutupan aurat. interesting. btw, fully english without subtutles. ekceli, aku dah buad pertanyaan spontan dekat Faiq Aiman, Fathin Munirah dan Hazwani Yusoff pasal benda nih dekat twitter. wehweh, follow twitter aku. winkwink. tapi, jawapannya tak shioklahh. standard buku teks. ;[


....................................................................................................................................................
lastly, minggu nih dah dua orang buat post pasal akuh. thenkiu wehh, terharu kott. 1stly was adibahchan. aku kenal dia dekat SBP94. baik wooh. oke. taktahu nak cakap apa ==' btw thanks ;D. oke orang kedua was ciksyza hamniii. oyeahh. yang nih, aku dah kena beberapa abad yang lalu dekat smj. tapi dulu hotsetapp. malu cekk nak tegoq tapi la, haha. kepala masing-masing gila. btw, thanks wehh. i owe you dear. hikhik. hang kan segakk. phewwitt. oke gatai. gedebush sebijik =='


p/s : follower aku semakin meningkat, khap khun kapp. terima kasih bnyak naah. btw, aku baru letak iklan nuffnang tuh. rajin2 klik naah. adios

9 comments:

syazahamnii said...

hotsetapp tuu.. ganas aku. ahaha.. awat kucing ang bg aku? erk

Cheyah said...

tgk jugak ek vanila coklat. nape la cite dia seminggu sekali je. x sabo nk tgk episod seterusnye. hehe.

Hakimy Zamri said...

HAHA..citer tu memg best bro :) haha..hero dia hensem macam hang aidil :D hehe..

Unknown said...

syaza : hahah. hang cun wehh ;D
cheyah : tu ahh. geramm bahh. ;D
kimy : amboihh.wehweh, esok klim eskrim MAGNUM. hahaa

fatimah azzahraa ♥ said...

woi ! sma r! aku dlu x lyn, skali tgk sngkut troih ! wei x sabaq nk tggu mnggu dpn! syiok nk qak ! bgoih2, troihkn sapot vanilla choc. amir <3 zara
zara=zahra=aku

Unknown said...

teemah : hahahaha. kalau gutu. amir = aidil = aku. kira aci ahhh. haha

aisyahshakirah said...

Assalamualaikum,
Sebenarnya islam ini sangat syumul. Allah takkan bebankan seseorang itu melebihi keupayaannya. Kenapa Allah letak menutup aurat sbg kwajipan? Terlalu bnyk sbb. Kalau la manusia lebih mmikirkan. Niqab ni hukum nya harus sahaja. bila ckp pasal niqab ni ada bnyk pdapat, ada kata wajib, ada kata tak wajib. Ayah aisyah kata, we have to stick to the most accurate result. dlm hadis 40, yg haram itu jelas, yg halal itu jelas, dan antara kdua2 itu adalah pkara yg syubhah. spa yg mnolak pkara syubhah ini ssguhnya tlah mnjaga agamanya.

apa yg cuba aisyah cakap is, kalau seseorang itu terus letakkan hukum niqab sbg wajib, maka wajiblahh dia ikut. sbbtula ada ulama' utk gubal fatwa, spaya kita x swenangnya kluarkn hukum. senang2, tutup je lahh aurat tu, sblm aurat ditutup kain kafan hehe.

akhir kalam, tgk vid ini. harap mmbantu :)

aisyahshakirah said...

http://www.youtube.com/watch?v=DXJQZ09Y7jk&feature=player_embedded

Unknown said...

aisyah : thanks a lot ;D

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...