Namun saat DIA mengkehendaki kita berjauhan, Kerana DIA menginginkan yang terbaik untuk hamba-hambaNYA yang lemah, Kerana DIA mengetahui tentang masa hadapan kita, Maka saat kita berselisih di jalanan, Kita pun tak akan menyedarinya. Dan itulah kehendak dan aturan Tuhan.

THE PENGIKUT

Sunday, January 15, 2012

the truth is I was a SABARIAH


In the name of ALLAH, the most merciful and powerful God

oke. selepas didesak secara bertubi-tubi dari pelbagai arah, aku nak jugak cerita pasal kelas aku time zaman-zaman remaja nih. oke. focus will be only on 5SABAR. secara skeptikalnya, kelas nih bagi aku amat ohsem walaupun aku secara harfiahnya tak seberapa rapat dengan budak-budak kelas nih seperti mana kelas empatrockers yang dah macam adek-beradik. oke fine. tinggalkan jauh-jauh pasal empatrockers. it's all about limasabar. masa akhir tahun 2010, time umum diletakkan di kelas mana. I was like so grateful sebab aku sekelas dengan syahrul ashraf dan ali hassan. kira oke la dari aku duduk terperap sorang-sorangkan.

1st day aku dalam kelas tuh, aku tengok semua orang diam ja. yeahh diam macam takdak mulut nak cakap. time tuh aku rasa macam fuck off la kelas nih. aku usha sekeliling. ada beberapa makhluk yang aku jarang cakap dengan depa. sumpah jarang sebab depa nih agak well-known dengan propaganda dan cerita-cerita yang agak kurang manis, tawar sahaja rasanya. oke. sekali lagi cuba abaikan. tapi bila sebulan dah berlalu, pelbagai karenah aku nampak. dari mamat perasan smpai la kepada aisyah yang dulunya senyap tetiba ceria dalam kelas nih. sumpah aku rasa happy ja kott.
antara manusia yang selalu membuatkan kelas nih nampak hidup dekat mata orang was :
  • Athirah Syazwani - honestly, dulu aku cuma kenal dia as a deltarian ja even aku jarang nampak dia join event-eveny delta. nama dia bertambah popular bila terukir dengan indah nama-nama dia dekat lantai pejalan kaki dan cerita-cerita hotstuff dia. tapi honestly, bila aku dah kenal dia, sumpah dia ohsem. dia nih jenih yang ceria walaupun mulut agak longkang. tapi berkat ayaq clorox, alhamdulillah bertapis la jugakk. haha. weh, aku tengok dia ni macam suwit ja bila dengan afif. bukan aku sorang ja kata. ramai kott. hee. tapi hati dia la ni dah ditawan cek ooi. hampa berani ka? dia mai rengau nayaa. haha
  • Izzati Ahmad - oke. she is the only person yang orang panggil sekali dengan nama ayah. aku agak pelik pada awalnya tapi memang macam tak cukup syarat ja kalau panggil dia tanpa nama Ahmad. dia nih pun cukup popular. tapi aku rasa tabekk springg duabelas kali dekat dia sebab dia kuat dalam mengharungi kata-kata daripada makhluk-makhluk ALLAH yang lain. aku pernah tengok dia nanges. weh, hang jadi kuat naah. aku tau hang boleh. hang kan suka puji diri sendiri. jadikan benda tuh azimat wehh. aku suka kawan dengan hang drNIA. hee
  • Afif Zakaria - haha. he was the one yang aku cakap sesuai sangat dengan athirah syazwani. oke no offence. actually, dia nih was the first person yang aku kenal dia time hari pendaftaran. sumpah dia peramah. aku suka berkelain dengan dia pasal politics. hee. saja suka-suka. isi masa lapang katakan. btw, dia nih kira macam gadjetman la. semua pasal gadjet dia tahu. btw, as all sigmarian, tahap kemencapuban dea pun sama naik ja. hee
  • Ammar Napiah - oke. hat ni memang hotstuff. yelahh. jadi buruan wanita-wanita janda. haha. oke melalut. actually, dulu memang aku tak pernah cakap dengan dea sebab aku rasa dia ni macam jahat ja. baca entri-entri lepas. memang aku susah nak bercakap dengan orang yang aku baru kenal. tapi lepas kenal, dia ni kira antara best buddies la. aku suka dengaq dia bagi nasihat. sumpah dia caring dan romantik. bagi aku la. aku tak faham bila orang cakap dia buaya padahal tu cara dia layan orang. mungkin orang salah faham cara dia layan orang sampai orang ingat dia nih buaya darat. i think so la. btw, hati dia nih lembut jugakk. tak sekasaq yang orang sangka. seriusly aku rasa terhutang budi dekat dia bila sanggup teman aku time malam exam. thanks weh. ;]
  • Syahrul Asyraf - oke. hat nih raja mencapub kita. aku kagum dengan dia. sebab dia nih kira antara manusia yang paling bertanggungjawab pernah aku jumpak. tak hairanlah bila dapat anugerah calon menantu. dia nih best buddies la bagi aku. selalu membebel dan selalu ada dengan aku. dah la pandai dan paling penting tak pernah bebai bila ajaq aku. especially addmath. btw, aku rasa terkilan jugak la bila minggu spm aku tak berapa rapat dengan hang, aku faham. minggu tu semua jadi kalut macam nak kiamat. even aku sendiri lebih suka duduk sorang-sorang. hehe. btw, hang ohsem. hee

oke.those guys upthere memang banyak mewarnai kehidupan dalam kelas limasabar. besides them, all those members jugak memang tersangat-sangat ohsem dan cool. thanks for being a good friends and classmates dudes. cheers ;]

2 comments:

zati AHMAD said...

memang sengal.. dgn muka aku cam kambing ==
besar pulak tu

Liyana Badri said...

terharu betul aku baca !

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...