Namun saat DIA mengkehendaki kita berjauhan, Kerana DIA menginginkan yang terbaik untuk hamba-hambaNYA yang lemah, Kerana DIA mengetahui tentang masa hadapan kita, Maka saat kita berselisih di jalanan, Kita pun tak akan menyedarinya. Dan itulah kehendak dan aturan Tuhan.

THE PENGIKUT

Monday, January 16, 2012

PINKsomania. ada eh?


In the name of ALLAH, the most merciful and powerful lord indeed.

pagi semalam aku bangun dari tidur. oke. rasa sakit-sakit belakang sebab aku tertidur time watching the television. masuk ja bilik nak solat subuh, naah. cadar aku pink kott. bukan pink bunga-bunga tapi pink cadar sekolah aku. oke oke. saja nak menimbulkan suasana kacau bilau. yelaahh. dah dua tahun aku guna cadar tuh since aku kan deltarian yang tegar. hee. rasa macam terimbau ja kenangan dekat dorm. aku teringat lagi time aku 1st time masuk dorm. time tu tak tengok lagi cadar warna apa sebab they said that cadar akan dibekalkan ikut warna rumah. masuk ja bilik, i was like. ni aspura ka aspuri? katil-katil semua pinkie ja. oke fine. pastu aku tengok bilik-bilik dekat sebelah. pun warna pink. alah. pink. time tu pemikiran jumud aku memang tak boleh terima pasai apa kaler pink. hahaha. jumud dan orthodox. tahun lepas pulak time aku bawak adek junior masuk dorm. budak delta jugakk.

aku ingat lagi reaction mak dia bila bukak cadar tengok-tengok kaler pink. dengan gelabahnya mak dia cakap yang urussetia silap bagi cadar. aku pun berusaha menjernihkan keadaan. dengan kata-kata yang penuh hikmah, aku cakap "makcik, pink nih kaler rasmi DELTA, so anak makcik memang dibekalkan dengan kaler pink. btw, bilik sebelah sana tuh rumah SIGMA. depa kaler ungu. oh yaa. kalau nak mandi pi mandi tandas DELTA belah kiri ya. yang belah kanan tuh tandas SIGMA." ntah aku tak rasa yang makcik tuh faham apa yang aku cakap. ==' btw, lepas ja senior-senior PIONEER keluar, wing delta terus berubah wajah. haha. habes pink. kira oke la kan. ketua rumah sponsor curtain pink dekat bilik gosok. kami naikkan banner delta dekat dinding. kira habes lawa laa. oke perasan. bila geng-geng SIGMA renovate wing, lagi kuat meronta-ronta aku nak lawan. alhamdulillah berjaya jugakk. watlek watpeace. adios. ;]

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...