Namun saat DIA mengkehendaki kita berjauhan, Kerana DIA menginginkan yang terbaik untuk hamba-hambaNYA yang lemah, Kerana DIA mengetahui tentang masa hadapan kita, Maka saat kita berselisih di jalanan, Kita pun tak akan menyedarinya. Dan itulah kehendak dan aturan Tuhan.

THE PENGIKUT

Thursday, January 5, 2012

HE who i called ALLAH


assalam.

just want to share a few experience. haritu sebelum SPM, memang aku rasa tak confident gila. gelisah sebab aku rasa yang aku tak mampu na buad yang terbaek. so, nak dijadikan cerita, au pergi jumpa dengan teacher Dina. one of english teacher dekat kubang pasu science school. aku gitau masalah aku. eventhough she is an english tapi peribadi dea memang ala-ala ustazah la. she gave to me a few ayah in the al- quran.

A027

A028

A029

A030

tapi sayangnya, teacher Dina lupa ayat-ayat ni datang dari surah yang mana. memang sedih kott. petang tu lepas habes kelas, aku terus tnya budak2 badan da’wah. semua boleh baca ayat ni dengan lancar. tapi, deorang pun x pasti dari surah mna. then, aku pergi ke surau. dalam hati memang nak tau dari surah yang mana. Alhamdulillah, buka-buka ja, terus mata tertancap dekat surah al-fajr ayat 27-30. waah, memang rasa bahagia gila. x payah nak selak banyak2. memnag kalau kita nakkan keredhaan Allah, dea mesti akan tolong kita ;]

“Wahai jiwa yang tenang.
Kembalilah kepada Tuhanmu dengan hati yang puas lagi diredai-Nya.
Maka masuklah ke dalam jamaah hamba-hamba-Ku
dan masuklah ke dalam syurga-Ku.”


No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...