Namun saat DIA mengkehendaki kita berjauhan, Kerana DIA menginginkan yang terbaik untuk hamba-hambaNYA yang lemah, Kerana DIA mengetahui tentang masa hadapan kita, Maka saat kita berselisih di jalanan, Kita pun tak akan menyedarinya. Dan itulah kehendak dan aturan Tuhan.

THE PENGIKUT

Wednesday, January 18, 2012

oke. muktamad. HARAAAM


In the name of ALLAH, the most merciful and powerful indeed

oke. tadi aku ada terselak blog sapa ntah. thanks to makhluk-makhluk aneh dalam group SBP94 yang banyak bukak mata aku tentang dunia yang fana nih. oke. ayat tak boleh belahh. btw, haritu aku ada nampak satu post dalam group ni pasal rokok. it was more to 'kalau badar merokok macam mana?" for those out there yang tak kenal apa itu badar, ia adalah sejenis kuih yang diuli-uli. sat2. itu sumpah auta tahap dewa karut-marut. badar ni merupakan salah satu organisasi ISLAM yang ditubuhkan di sekolah berasrama. =='

actually, perbincangan mereka agak menarik tapi naluri hati aku memang tak terpanggil untuk menyahut setiap seruan mereka sehinggalah seorang makhluk ALLAH yang aku hormati dan ssyangi. cewwah. ;0 bertanyakan pendapat tentang rokok dan ingin mencubanya atas alasan ingin mereleasekan tesion. ohmaigod. sumpah aku rasa tercabar dengan kenyataan dia yang bagi aku amat menghina saluran trachea dan nasal cavity aku yang sudah sedia tercemar dan menanggung derita sebagai seorang passive smoker =='

ya akhi ya habibi. menurut pandangan ulama fekah yang kita following sejak zaman nenek moyang lagik, al-imam syafie rahimahullah telah mengariskan bahawa merokok hukumnya makruh. oke, thinks wisely guna fikiran yang rational dan mulakan imaginasi anda. bayangkan rokok yang manusia-manusia sedut dengan penuh rasa sedap ini sudah ada ketika zaman al-imam syafie. sumpah aku rasa dia terus-menerus mengharamkan rokok.

weh, dalam tu ada macam-macam sayang ooi. oke. geli untuk aku terangkan satu persatu. mungkin uncle google boleh membantu. tapi cuba capai link ke auntie yahoo yang menopause dan kesunyian. =='
dalam menyelami kesempitan dan kederitaan hidup. pasti kita rasa mcam i wanna die young. sila yang dengan rentak poco-poco. oke. abaikan. ya akhi, bukak surah al-fajr. ayat ketiga terakhir.

Wahai jiwa yang tenang.
Kembalilah kepada Tuhanmu dengan hati yang puas lagi diredai-Nya.
Maka masuklah ke dalam jamaah hamba-hamba-Ku
dan masuklah ke dalam syurga-Ku.”

untuk selebihnya pandai-pandai selak untuk ayat dalam bahasa arab. aku harap dengan semua nih boleh jadikan hang kuat macam superman. sentiasa senyum walau ia susah. hang masih ada kawan-kawan yang sentiasa ada dengan hang. paru-paru kita masih nak enjoy weh, sayang sama dekat dia. hakhak. tenkiu for all. seriusly rindu semua ;]

4 comments:

Ce'gu JAERA said...

sebuah info yang menarik.. thanx for sharing.. salam Ukhuwah... Followed (",)

Aesya Zealous said...

kau badar tak? masa dulu2, badar sekolah aku mmg baik2.. sampai sekarang still hebat dlm agama. hebatt!!!

Unknown said...

alhamdulillah. maseh beljar. barakalah hu fiq ;]

Unknown said...

aesya : aku badar? x la. x cukup ilmu. haha.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...